10 motive pentru care site-ul tău de promovare turistică nu livrează rezultatele dorite

10 motive pentru care site-ul tău de promovare turistică nu livrează rezultatele dorite (și ce poți face ca să-l îmbunătățești)

Promovarea unei destinații turistice presupune să folosești o suită întreagă de canale, online și offline. Cu siguranță nici din lista ta nu lipsește un web-site de promovare, însă nu este suficient ca el doar să existe, ci este foarte important șă știi exact ce dorești să obții prin el și dacă acele obiective chiar sunt îndeplinite. Am adunat pentru tine câteva dintre cele mai comune aspecte pe care oamenii le neglijează legat de web-site-ul lor și care, cu puțin efort, pot crea o experiență mai plăcută vizitatorilor tăi și te pot ajuta să atingi obiectivele de promovare a destinației tale.

1. Fotografiile sunt învechite

O arhivă foto actuală și interesantă este o provocare pentru orice site de promovare turistică. Turiștii care caută destinația ta vor fi mult mai ușor de impresionat cu fotografii de calitate, care surprind bine atmosfera și spiritul locului. Ia în calcul găsirea unui fotograf cu care să ai o colaborare permanentă și care îți poate pune la dispoziție constant fotografii noi. Dacă ai un buget restrâns, caută un fotograf începător dar dornic de perfecționare.

 

2. Site-ul se încarcă greu

Cel mai adesea, acest lucru se întâmplă din cauză că fotografiile sunt prea mari și nu sunt optimizate corect pentru site-ul tău. Timpul mare de încărcare este enervant pentru vizitatori iar șansele ca ei să părăsească pagina cresc cu fiecare secundă în plus.

 

3. Nu ai Call To Action-uri clare

Un lucru la care ar fi bine să te gândești constant e: le este clar vizitatorilor tăi ce ar trebui să facă odată ce au terminat de citit o pagină din web-site-ul tău? Și dacă da, există acolo un buton mare și vizibil care îi îndeamnă să dea click? În orice pagină s-ar afla, e foarte important ca ei să-și dea seama dintr-o privire spre ce vrei să-i îndrumi. Dacă nu vor ști, șansele ca ei să abandoneze pagina sunt foarte mari.

 

4. Ai prea multe Call To Action-uri

Prea multe butoane înghesuite într-o singură pagină creează confuzie și disconfort oricărui vizitator. Îndrumă-i exact acolo unde dorești să ajungă printr-un singur mesaj pe pagină, clar și concis: ”Rezervă acum”, ”Planifică-ți sejurul”, ”Obține un ghid”.

 

5. Link-uri care nu duc nicăieri sau pagini în construcție

Atunci când faci orice fel de update la site, trebuie să ai în vedere ca toate butoanele pe care le lași active să ducă în continuare undeva. Dacă ai un buton care deschide detalii despre un eveniment iar acel eveniment a trecut și a fost scos de pe site user-ul tău va ajunge…nicăieri. Va fi frustrat și dezamăgit. La fel și în cazul paginilor în construcție, fără fotografii sau design coerent. Asigură-te că testezi site-ul pentru a descoperi toate ”înfundăturile” și că remediezi problemele.

 

6. Site-ul nu este responsive

Un web-site responsive va arăta bine indiferent de dispozitivul de pe care este accesat: desktop, telefon, tabletă, indiferent de marcă sau de dimensiunea ecranului. Asigură-te că tot conținutul tău este vizibil și arată atractiv pe toate dispozitivele.

 

7. Design și texte învechite

Site-ul tău te reprezintă ca brand, el trebuie să îi facă pe oameni să fie impresionați de destinația ta și să își dorească să o viziteze. Design-ul și textele sunt foarte importante pentru a-i face pe useri să fie ”fermecați” de destinația pe care dorești să o promovezi. Folosește designeri, copywriteri și developeri profesioniști, și site-ul tău va arăta în concordanță cu ”moda” vremii.

 

8. User experience prost

Experiența pe care user-ul o trăiește în cadrul web-site-ului tău, de când a intrat și până l-a părăsit se numește User Experience. Vrei ca această experiență să fie una plăcută, ca lucrurile să se desfășoare intuitiv și toate explicațiile necesare să fie la locul lor. Există UX designeri profesioniști care te pot ajuta să obții asta de la web-site-ul tău.

 

9. Nu colectezi date despre audiență

Pentru a ști cum să construiești un conținut relevant și valoros pentru audiența ta e vital să o cunoști foarte bine. Există o mulțime de tool-uri gratuite care te ajută să colectezi și să interpretezi datele celor care îți vizitează site-ul, să afli cum au ajuns acolo și cum au interacționat cu el – folosește-le și urmărește-le constant.

 

10. Nu te folosești de audiența ta din Social Media

E foarte bine să folosești platformele de Social Media pentru a-ți crea o audiență către care să îți promovezi destinația. Însă nu pierde din vedere obiectivele pe care ți le-ai propus și îndrumă-ți mereu audiența spre site, pentru a-i determina să facă acțiunile dorite de tine. Folosește-te de Social Media ca de un ”cârlig”.


Deși pare multă muncă, toate aceste aspecte sunt vitale ca vizitatorii tăi virtuali să devină ”reali”. Ca să devină cu adevărat productiv și util, asigură-te că website-ul de promovare al destinației tale bifează cât mai puține puncte din lista de mai sus.