11 idei de marketing de destinație creativ

11 idei de marketing de destinație creativ

În zilele noastre, o mulțime de destinații se promovează în moduri creative și distractive. Oportunitățile de a-i face pe oameni interesați de un anumit loc sunt cu siguranță mai mari ca niciodată, datorita marketing-ului online. Conform Google Think, majoritatea consumatorilor din turism din acest moment nu sunt atașați de un anumit brand sau de o destinație. Deciziile pe care le iau turiștii privind compania aeriană cu care vor călători, cazarea pe care o rezervă și chiar și destinația spre care se îndreaptă sunt cel mai adesea impulsive, și țin de o mulțime de factori.
Din fericire, datorită online-ului, avem puterea de a influența tot mai mult acei factori. Pentru asta, asigură-te că implemetezi TOATE cele 11 idei de mai jos.

plan

#1 – Totul incepe cu un PLAN DE MARKETING bun

Cu siguranță nu sună a idee creativă, dar este un lucru ce nu poate să stea alftel decât pe primul loc în ierarhia importanței acțiunilor tale. Fără un plan de marketing pentru destinația ta, concis și detaliat, e ca și cum ai conduce pe întuneric fără faruri. Trebuie să poți măsura constant eficiența fiecărui lucru pe care îl faci pentru a putea lua ulterior decizii corecte. Pune-ți obiectivele, resursele și termenele limită pe hârtie, și asigură-te că-l actualizezi și adaptezi constant.

influencer

#2 – Crește-ți vizibilitatea folosind INFLUENCERI

Există un motiv foarte bun pentru care tot mai multe destinații și companii din domeniul turismului se folosesc de influenceri în strategiile lor de marketing: funcționează! Influencerii sunt acele persoane care au adunat în timp o audiență pe platformele sociale și au creat un brand personal. Îi găsești pe YouTube, Instagram, pe blog-uri sau chiar pe Facebook.
Avantajul de a lucra cu ei vine din faptul că audiența lor e una mai dispusă să interacționeze, deoarece abordează o nișă specifică, față de care oamenii au un atașament. Tot ce trebuie să faci e să identifici persoanele potrivite și să le motivezi să creeze conținut despre destinația ta. Vezi mai multe detalii în articolul nostru despre influenceri.

ghid

#3 – GHIDUL DESTINAȚIEI tale trebuie să fie unul extraordinar

Turiștii sunt cei care fac ca destinația ta să prospere și să se dezvolte, așa că tot ce întreprinzi ar trebui să se concentreze în jurul nevoilor și dorințelor lor. Ei nu cunosc zona și obiceiurile locului, așa că, deși ție ți se pare banal și probabil te-ai obișnuit să îl faci într-un anumit fel, ghidul destinației tale este foarte valoros pentru ei.
Ghidul trebuie să fie ușor de citit și de înțeles, să poată fi citit pe sărite și să aibă o structură care să îi permită turistului să găsească în timp record, pe loc, ceea ce caută. Contează mai puțin felul în care îl scrii, aproape nimeni nu va sta să îl citească cuvânt cu cuvânt. Cel mai important e să incluzi cât mai multe idei pentru ca timpul lor liber în destinația ta să genereze experiențe memorabile. În plus, dă-le toate detaliile care le-ar putea fi de ajutor și pe care doar un localnic le știe. Cu cât ”dai mai mult din casă” cu atât mai bine!

fac

#4 – Profilul tău de Facebook trebuie să fie o PLATFORMĂ DE DISCUȚIE

Oamenii care îți vizitează destinația vor avea întotdeauna nevoie de răspunsuri, la o mulțime de întrebări. O metodă super-utilă de a-ți eficientiza strategia de turism este să faci ca discuțiile principale legate de destinația ta să aibă loc pe paginile tale. Unele destinații sau companii ajung să folosească pagina de Facebook aproape ca pe un birou de informații. Tot ce trebuie să faci este să răspunzi întrebărilor cu privire la destinația ta cât mai rapid și eficient.
Nu va fi foarte greu, multe dintre întrebări se vor repeta și îți vor da idei valoroase despre ce îi interesează pe oameni cu adevărat cu privire la destinația ta. ”Ce activități de familie sunt disponibile în zonă?”, ”Unde găsim un hotel care să accepte animale de companie?”, ”Cum ajungem cel mai ușor de la hotelul nostru la un mijloc de transport în comun?” sunt genul de întrebări la care cu siguranță vei avea răspunsurile.

drona

#5 – Creează conținut VIDEO de foarte bună calitate

Întreaga lume online gravitează azi în jurul conținutului video. Filmele livrează informația succint, într-un timp scurt și o formulă ușor de digerat pentru oricine.
Însă prima greșeală pe care o poți face este ca în video-urile pe care le creezi să te concentrezi doar pe destinație și atracțiile ei. În plus față de asta, trebuie ca micro-filmulețele tale să răspundă unor dorințe și nevoi concrete ale turiștilor, să ajute oamenii, să le fie util. Tot ce introduci în ghidul de care am vorbit mai devreme sau fiecare întrebare pe care o primești pe Social Media poate fi subiectul unui scurt filmuleț de informare.

ratuste

#6 – Gândește-te la o PROVOCARE pe care să o faci virală pe Social Media

Există o mulțime de campanii bazate pe câte o ”provocare” adresată pe Social Media, pe care oamenii au pus-o în practică și asta a făcut ca subiectul ei să devină viral. Creează o provocare pe care să o adresezi listei tale de abonați pe mail sau follower-ilor pe Facebook, și încurajează-i să facă ceva anume pentru o perioadă mai lungă de timp. Ulterior, e nevoie ca ei să share-uiască rezultatul cu prietenii lor, iar dacă alegi un subiect interesant o vor face chiar din proprie inițiativă.

content

#7 – Adună și curează CONȚINUT CREAT DE ALȚII despre destinația ta

Nu putem insista destul: cei mai buni ambasadori ai destinației tale sunt oamenii care o vizitează și au experiențe plăcute în ea! Oamenilor le place să vadă exemple din viața reală și conținut autentic, legat de orice subiect, și cu atât mai mult legat de turism, unde de regulă totul este ambalat într-un ambalaj strălucitor. Orice review, recenzie, filmuleț sau chiar și o banală postare despre destinația ta făcută de o persoană reală și nu de un brand va oferi mult mai multă încredere decât cea mai îndelung finisată reclamă.
Folosește instrumente precum Social Mention pentru a afla cât mai repede atunci când cineva menționează numele destinației tale. Apoi, cere permisiunea celor care au creat conținut despre destinația ta și distribuie-l mai departe. Dacă e vorba despre ceva de foarte bună calitate poți chiar să creezi ad-uri cu respectivul conținut, pentru un impact mai mare.

unic

#8 – Folosește SOCIAL MEDIA pentru a arăta ce face destinația ta să fie unică

Orice destinație are anumite caracteristici pe care nicio altă destinație nu le are. O priveliște, caracterul deosebit al localnicilor, un monument, un eveniment istoric deosebit ce a avut loc acolo, un relief deosebit – orice poți folosi pentru a atrage atenția asupra unicității locului trebuie exploatat la maxim. Trebuie doar să privești atu-urile destinației tale dintr-o perspectivă nouă, pentru a-ți da seama ce este fascinant și merită promovat pe Social Media. Cel mai important e să dai postărilor tale o tentă cât mai umană, caldă, umoristică.

turist

#9 – Concentrează-ți strategia pe o anumită TIPOLOGIE DE TURIST

Cea mai importantă parte a oricărei strategii de marketing este să te asiguri că știi cu cine vorbești. Într-o industrie atât de competitivă, vocea ta în online se va pierde în eter dacă nu se adresează targetat, unui anumit public țintă. Trebuie să știi cine sunt turiștii tăi și să vorbești pe limba lor. Începe de la cât mai general (millenials, familii cu copii, cupluri, seniori, turiști de aventură, etc.) iar apoi, pe măsură ce măsori și interacționezi cu ei, adaugă ceea ce ai învățat la profilul turistului tău tipic. Modalitățile de targetare pe Facebook au devenit tot mai granulate, și te vor ajuta să ajungi exact la oamenii potriviți.

mobile

#10 – Profită la maxim de TEHNOLOGIA MOBILE

70% dintre millenials preferă să trimită un SMS în loc să sune. În plus, petrec cu telefonul în mână mai mult timp decât petrec cu toate celelalte device-uri pe care le dețin la un loc. Adaugă la asta și faptul că ei călătoresc mai mult decât orice altă generație. Ești deja pe toate platformele, dar trebuie să te asiguri și că website-ul tău e optimizat și se încarcă perfect pe mobil. Și că tot ceea ce creezi se pretează în primul rând vizualizării pe telefonul mobil, acolo unde majoritatea oamenilor își petrece majoritatea timpului. Vezi mai multe despre cum să te adresezi generației millenials.

ce e nou

#11 – Întotdeauna pune în față CE E NOU în destinația ta

Nu în ultimul rând: cel mai bun mod de a câștiga încrederea turiștilor e să demonstrezi că ești prezent și actual. Ține-i la curent cu ce se întâmplă interesant în destinația ta: evenimente, oferte, noutăți. Paginile, website-ul, aplicațiile tale trebuie să arate, în orice moment, că ești conectat la prezent și că știi tot ce mișcă în destinația ta.

Sursă articol.