4 luni de marketing de destinație în online pentru Sibiu City App

La Eventya, am început anul 2018 cu o nouă colaborare cu Primăria Sibiu. După 4 ani de la lansarea aplicației oficiale a orașului Sibiu și odată cu adăugarea modulului de Raportări Incidente, echipa noastră a preluat și provocarea de a promova online și offline aplicația Sibiu City App.

În ultimele 4 luni am dezvoltat prezența aplicației în online prin 2 pagini de Social Media (Facebook și Instagram) ajutând astfel turiștii și localnicii să afle mai ușor că ea există și că poate fi descărcată gratuit. În plus, ne-am străduit să determinăm utilizatorii să revină în aplicație printr-un Newsletter săptămânal. Cum am făcut asta și cu ce rezultate, vă arătăm în articolul de azi!

FACEBOOK

La 4 luni de la preluarea ei, pagina Sibiu City App numără în jur de 2000 de prieteni. Deși rapidă, creșterea a fost în mare parte organică, și am preferat această variantă deoarece ea asigură un reach mai bun postărilor zilnice și un engagement mai ridicat. Ne dorim să ne poziționăm în mintea localnicilor ca autoritate în ceea ce privește programul cultural al orașului și locații de petrecere a timpului liber, ca modalitate de comunicare cu autoritățile locale și ca sursă de inspirație pentru ieșiri în oraș. În ochii turiștilor, ne dorim ca Sibiu City App să fie principalul ghid turistic și de informare cu privire la obiective turistice, activități, transport, sugestii de locații, etc.

Frecvența postărilor pe pagina Sibiu City App este în medie de 1/zi, iar subiectele postărilor diferă în funcție de target-ul căruia ne adresăm:

– localnici – promovăm aplicația: noutăți din oraș, știri despre evenimentele culturale, sportive și comunitare, testimoniale ale altor utilizatori, concursuri cu premii (bilete la diferite evenimente sau produse ale artizanilor locali), noutăți și îmbunătățiri ale aplicației
– turiști – promovăm destinația: postăm articolele noastre cu recomandări despre oraș și repostăm conținut produs de alți utilizatori (blog, vlog, foto, video, articole, recomandări review-uri) în destinație

Pentru a crește numărul de instalări din partea turiștilor creăm ad-uri folosind targetarea ”People travelling to this location” și interese în concordanță cu subiectul postării. Măsurăm constant instalările venite din butonul ”Use App”/”Folosește aplicația” de pe pagină, folosind un link activ (Branch).

INSTAGRAM

Pentru că am sesizat lipsa unei pagini dedicate, cu un hashtag dedicat, al cărei scop să fie popularizarea experiențelor și locurilor frumoase din orașul nostru, ne-am hotărât să o creăm. Știm deja că turiștii din toată lumea descoperă tot mai mult destinațiile pe care vor să le viziteze cu ajutorul Instagram. De aceea, am dorit să pornim o pagină care să adune și să reposteze cele mai frumoase fotografii făcute în fiecare zi, de turiști sau localnici din Sibiu.

Foarte important e ca fotografiile selectate și postate pe profilul Sibiu City App să surprindă scene din viața orașului – nu doar clasicele vederi cu obiective turistice. Ele trebuie să fie cât mai autentice pentru a oferi turiștilor o mostră din experiența pe care le-o poate oferi destinația noastră.

Pentru ca pagina să fie coerentă, fotografiile alese au o atmosferă comună, datorită subiectelor și filtrelor aplicate. Având în vedere că această pagină targetează în principal turiști, textul și hashtag-urile folosite sunt în engleză. În fiecare postare meționăm autorul și încurajăm oamenii să folosească hashtag-ul #sibiucityapp în fotografiile lor cu Sibiul, pentru ca noi să le repostăm ulterior. Frecvența postărilor este, în medie, de 1 postare/2 zile.

Această strategie determină o creștere lentă (650 de followers), dar constantă și care determină un engagement foarte ridicat al postărilor (150-200 likes per postare). Șansele ca un turist să găsească profilul Sibiu City App atunci când caută poze despre Sibiu este din ce în ce mai ridicat. Având engagement mare și folosind hashtag-urile potrivite, postările paginii au șanse mai mari să fie incluse în secțiunea ”TOP” a unui hashtag.

Un alt aspect important este că putem ști în orice moment câți oameni au instalat aplicația din Instagram folosind un link activ (Branch) care măsoară instalările, în descrierea profilului.

 

NEWSLETTER

Pentru a crește retenția utilizatorilor, trimitem săptămânal celor care se abonează un newsletter cu o selecție de evenimente recomandate. Utilizatorii se pot abona la acest newsletter printr-un add plasat în lista de evenimente din app sau direct din pagina de evenimente recomandate, printr-un buton.

Pentru a trimite newsletter-ul folosim Mailchimp, iar printr-o setare simplă abonații ajung direct în lista de destinatari din acest sistem, ușurându-ne foarte mult munca. Programul oferă o muțime de statistici precum rata de deschidere și engagementul destinatarilor. După fiecare email trimis, învățăm câte ceva despre publicul nostru și ne adaptăm metodele și subiectele pe parcurs.

Pe lângă că este util și îi ajută pe oameni să afle din timp de evenimentele din oraș, newletter-ul ne ajută în primul rând pe noi, deoarece direcționează oamenii în site și aplicație, de unde pot trimite ulterior share-uri la evenimentele preferate către prietenii lor. Astfel, din ce în ce mai mulți oameni află de aplicație și o instalează! 🙂

 

REZULTATE

În cele 4 luni de când Eventya a preluat strategia de promovare digitală a Sibiu City App, rezultatele ne încurajează!

 

  • 3309 instalări în ianuarie 2018: cu 1364% mai mult față de ianuarie 2017
  • 813 instalări în februarie 2018: cu 332% mai mult față de februarie 2017
  • 868 instalări în martie 2018: cu 285% mai mult față de martie 2017
  • 866 instalări în aprile 2018: cu 228% mai mult față de aprilie 2017

Surse foto: 1, 2