reclame Facebook creative pentru destinații turistice

9 exemple de reclame Facebook creative pentru destinații turistice

Reclame Facebook creative pentru destinații turistice

Când a fost ultima oară când ai dat peste o reclamă Facebook care te-a impresionat? Atunci când faci marketing de destinație, trebuie să gândești campanii complexe de targetare a turiștilor, să alegi vizuale și titluri de impact, care să atragă atenția. Dar și creativitatea seacă după o vreme… Iată câteva exemple de reclame Facebook creative pentru destinații turistice, care sparg tiparele uni reclame turistice online obișnuite:

1. Un video 360 grade pentru „Travel Alberta” prezintă turiștilor ținuturile „badlands”, mai puțin cunoscute, ale dinozaurilor

Travel Alberta se focusează în promovarea destinației Alberta pe experiențele legate de dinozauri. Această provincie din Canada este cea mai bună sursă de fosile de dinozauri din lume … dar nu mulți turiști știu de asta.

Travel Alberta a postat un video 360 grade pe pagina sa de Facebook și i-a dat boost cu o sumă modestă.

Vizitatorul vede peisajul deosebit de acolo și poate da click să intre în detalii în anumite zone. Video-ul duce și la Muzeul Tyrell unde se pot explora o colecție impresionantă de fosile de dinozaur. Elementul interactiv al reclamei Facebook permite vizitatorului virtual să se implice activ cu acel conținut promovat.

Rezultate reclame Facebook Travel Alberta

 

2. Traverse City a folosit strategia Facebook Pixel pentru a selecta audiența corectă pentru reclamele sale

Turiștii nu au fost niciodată o problemă vara în Traverse City. Dar în extra sezon, primăvara, turiștii nu prea știu ce pot alege ca și activități aici. Așa că Traverse City Tourism a făcut o reclamă Facebook care mizează pe atragerea turiștilor o dată cu înflorirea cireșilor.

traverse-city-tourism-facebook-ad-e1534357610131-768x958

Cum au targetat audiența din Facebook?

  • au făcut mai întâi o audiență din oamenii care au vizitat paginile despre cireșii înfloriți pe website-ul Traverse City
  • au extins apoi această audiență cu una similară formată din oameni cu interese și comportament similar, pentru a-și maximiza reach-ul
  • au restrâns această audiență lărgită prin separarea acelor regiuni unde oamenii au arătat un interes crescut față de vizitarea orașului Traverse

Targetarea oamenilor pe baza comportamentului și interacțiunilor cu un anumit conținut a fost foarte eficientă în această campanie online:

Traverse City

3. „Discover The Palm Beaches” targetează localnicii cu imagini create chiar de ei pentru a-i încuraja să discute despre turismul în zonă

După cum știm, recomandările de călătorii „din gură-în-gură” sunt cele mai eficiente atunci când vin de la familie sau prieteni. Discover The Palm Beaches s-a folosit foarte mult de UGC marketing și campania lor „prietenii au încredere în prieteni” a fost un mare succes. – o creștere de 23% la cazările din zonă.

Pentru a găsi conținut de calitate de la localnici, poze și filme cu Palm Beach, Discover The Palm Beaches a făcut un grup de Facebook destinat localnicilor și i-a atras pe oameni prin niște reclame Facebook creative. Au targetat o audiență pe o rază de 30 de mile în jurul Royal Palm Beach și le-au livrat reclame de genul:

Reclame Facebook creative

Au fost 5 reclame în total, toate cu poze de la localnici, la care au cerut acordul prealabil. Motivația din spatele acestei campanii a fost faptul că studiile arată că, motivul pentru care oamenii călătoresc în Palm Beach, după plaja în sine, este vizitarea familiei și a prietenilor.

De multe ori localnicii trebuie să fie un fel de ghizi turistici. Prin educarea lor în legătură cu potențialul turistic al zonei, și identificarea cu ajutorul lor, a locațiilor deosebite și frumoase știute numai de ei, asociațioa turistică din zonă a dovedit că Palm Beach este cea mai bună metodă să experiementezi Florida.

4. Reclama Facebook a Visit Montana îl introduce pe eventualul turist direct în experiența turistica de iarnă de pe pârtii

Punctul forte al zonei Montana în sezonul de iarnă sunt sporturile de iarnă. Așa că în ianuarie 2017, Visit Montana a ieșit din tipare cu o reclamă Facebook mai deosebită pentru experința la schi în accea zonă. Aceasta te introduce efectiv în pârtiile din Montana, ca un fel de prim plan, printr-o reclamă Facebook optimizată pentru mobile.

Sursă Video: Facebook

Această reclamă le permite privitorilor să facă swipe sus, jos, stânga, dreapta printre imagini superbe cu peisaje de iarnă din zonă, cabane sau panorame, și le permite să exploreze 360 de grade pârtiile. La urmă sunt ghidați către website-ul Visit Montana’s Ski.

Reclama Facebook Visit Montana

5. Reclamele video ale Visit Indy sunt făcute în întregime pe baza pozelor de la turiști (UGC – Use Generated Content)

La începutul lui 2018, Visit Indy a decis să aleagă pentru campaniile lor online doar imagini de la turiști (UGC). În plus față de imagini, echipa a experientat și cu video-uri UGC, targetate special pe user persona pentru turiștii din zonă.

Au creat 5 video-uri, folosind numai imagini UGC, targetate către cele 5 user persona identificate printre turiștii lor.

Sunt video-uri slow motion de 15 secunde, fară prea mult text peste imaginile / video-urile sau panoramele din Social Media create de turiști. Fiecare video duce la un landing page creat special pentru acel user persona. De exemplu, video-ul cu imagini despre mâncare duce la landing page-ul “Things Every Foodie Should Do In Indy”.

Faptul că echipa care a creat aceste video-uri nu avea experință de editare video a dus la niște video-uri mai „simple / brute” care par totuși mai naturale și dau mai multă încredere privitorului în lista de noutăți din Facebook.

Visit Indy -reclama facebook

6. Visit St Lucie atrage turiști prin motivarea localnicilor să „facă reclamă destinației”

Cei de la Asociația de Promovare a Turismului din St. Lucie au făcut un studiu pe baza caruia au realizat că motivul principal pentru care oamenii vizitează această destinație este pentru a-și vizita familia și prietenii. Atunci, în loc să targeteze turistul direct, i-au determinat pe localnici să participe la campania “Share Your St. Lucie”. Scopul campaniei: localnicii să facă cunoscută zona către prietenii și familia lor și să atragă astfel mai mulți turiști.

Prin campanii Facebook și Instagram, au rulat reclame prin care promovau concursuri săptămânale oferind lecții gratuite de surf, de golf, reduceri la restaurante și mutle altele.

Visit St Lucie

O dată ce localnicul intra în concurs, era încurajat să să shareuiască linkul către pachetele de vacanță pe pagina lor de Social Media, oferindu-le astfel un motiv prietenilor și familiei să-l viziteze.

Cu o parte din reclamele lor au targetat oamenii care sunt „departe de familia lor” pentru a-i identifica pe cei care sunt mai dispuși să vină în vizită la familie.

7. Nelson & Kootenay Lake Tourism au făcut un eveniment live stream pentru a arăta imaginile adunate de ei de la turiști și localnici

Nelson & Kootenay Lake Tourism are o campanie constantă de concursuri de fotografii numită #FindingAwesome, pentru a-i încuraja pe localnici să shareuiască prin fotografii ce iubesc cel mai mult la această destinație pe pagina lor de Social media. După un an de campanie au strâns peste 10,000 imagini UGC și peste 1500 video-uri cu destinația lor.

Au adunat atât de mult conținut încât au decis să facă un eveniment live stream pentru a arăta aceste imagini și video-uri. Au creat o serie de reclame de tip video carusel, folosind doar imagini UGC, pentru a-i invita pe oameni la acest eveniment. Mai jos câteva poze folosite în campanie:

Reclama de tip carusel îi invită pe privitori să scrolleze, să exploreze și să vadă toate pozele pea care oamenii le-au făcut în zona Nelson. Ad-ul duce la pagina evenimentului unde pot afla mai multe detalii. Au folosit poze autentice de la turiști că să promoveze un eveniment axat pe pozele turiștilor.

Reclame Facebook creative

8. Visit Pennsylvania folosește imagini parțiale în reclamele lor de Facebook ca să-i determine pe oameni să dea click să vadă toată poza

Motto-ul celor din Pennsylvania este „Pursue Your Happiness” – o temă foarte importantă în ultimele campanii ale sale online. Pentru a poziționa Pennsylvania ca o destinație perfectă de vară pentru americani, au ales să meargă pe conceptul clasic „viața fabuloasă în aer liber în America”.

Reclamele de tip carusel îți permit să arăți mai multe poze de-o dată. În mod normal destinațiile turistice pun cam 4-5 poze cu familii și activități targetate către părinți. Dar cei dinPennsylvania au ales să „spargă” o panoramă în bucăți mai mici. Au folosit o reclamă de tip „out-of-the-box thinking” pentru a crește engagement-ul și a obține mai multe click-uri.

Reclame Facebook creative

În plus, au adăugat un text care conectează toate imaginile. Pe lângă faptul că ți se pare că vezi doar o parte dintr-o imagine mai mare, te face curios să vezi și întreg textul.

9. „Discover South Carolina” folosește video-uri pentru a atrage turiștii cu bucătăria locală, nu cu restaurantele

Mâncarea a fost tot timpul o parte importantă din cultura Carolinei de Sud, atât pentru localnici cât și pentru turiști. În fiecare an”Departamentul de Parcuri, Timp liber și Turism din Carolina de Sud” desemnează 4 bucătari renumiți ca și ambasadori ai statului. În plus, au creat câteva reclame Facebook axate pe bucătăria lor ca fă-i atragă pe așa-zișii turiști „foodies”. Aceste reclame constau în video-uri de 5-15 secunde, cu imagini vibrante prim plan cu ingredientele folosite și procesul de gătit a mâncărurilor tradiționale. Video-urile par foarte cinematice, fiin filmate în slow motion, dar totuși scenele se succed rapid, pentru a nu pierde atenția privitorului.

În timp ce asociațiile turistice preferă acum să arate în reclamele online feluri de mâncare de la restaurantele lor cele mai bune,  Discover South Carolina folosește rețete locale care duc la pagina de rețete de pe website-ul lor, bazându-se pe cultura lor locală unică.

Sperăm că te-au inspirat aceste exemple de reclame Facebook creative pentru destinații turistice și poți încerca una dintre strategii și în destinația ta !

Sursa articol