9 tendințe din industria turistică pentru 2018

9 tendințe din industria turistică pentru 2018

În condițiile creșterii turismului și evoluției preferințelor în materie de călătorii ale turiștilor, agențiile de promovare a destinațiilor turistice trebuie să se adapteze unui nou tip de turist, cu preferințe mai sofisticate. În acest sens, iată câteva trenduri în materie de călătorii pe 2018.

1. Experiențele sunt încă pe primul plan

Acest lucru nu reprezintă nici o surpriză având în vedere că marea majoritatea turiștilor din lumea întreagă se declară ca fiind în căutare de experiențe unice și autentice. De la reîncărcarea sufletească în mijlocul naturii la aflarea detaliilor despre cultura unei destinații sau căutarea aventurii vieții, călătorul de azi a devenit mai pretențios în alegerea vacanțele sale.
Destinațiile turistice care vor scoate în față și-și vor centra marketingul pe calitatea și unicitatea experiențelor oferite, vor fi cele ce vor avea succes în 2018.

2. Rezervările de vacanțe se vor face în mare parte pe mobil

Rezervările pentru vacanțe sunt făcute online și mai ales de pe mobil, acest trend accentuându-se în 2018.
82% din rezervări se fac printr-un tur operator iar aproape jumătate (49%) din ele se fac de pe mobil, în creștere față de 2016 (31%).

3. Recenziile online au cel mai mare impact în rezervările de vacanțe

9 din 10 călători cred că citirea în avans a recenziilor este foarte importantă iar 95% din ei au încredere în recenziile scrise de alți turiști.
Nu mai este pentru nimeni un seceret faptul că nota de pe TripAdvisor poate avea impact pozitiv în creșterea unei afaceri HORECA. Totuși, e nevoie de multă muncă și dedicare ca să obții excelență în recenziile scrise de turiștii ce te vizitează.

4. Diferențele dintre generații nu mai contează atât de mult în ofertele turistice

Tocmai când profesioniștii din industria și marketingul turistic credeau că au stabilit clar diferențele și nevoile fiecărei generații de turiști, piața turistică s-=a schimbat din nou.
S-a descoperit că cei cu vârsta între 30 și 50 de ani sunt mai interesați de o evadare relaxantă iar cei de peste 65 vor mai degrabă aventură și oportunități.
În 2018, trebuie să ne așteptăm la Baby Boomers aventuroși, la o Generație X indrăgostită de călătorii și la Millenials curioși.
Toată lumea așteaptă experiențe deosebite atunci când călătorește și depinde doar de agențiile de promovare a destinațiilor să propună sau să vândă tururi și activități în funcție de stilul de viață al turistului și mai puțin în funcție de vârstă.

5. Mutați-vă focusul de la Millennials… către părinții lor

De multe ori trecută cu vederea, Generația X nu e chiar cea mai semnificativă ca mărime sau cea mai cool dar are cei mai mulți bani și cel mai mult timp la dispoziție pentru călătorii.
83% din ei lucrează full-time sau part time și cheltuie acum cei mai mulți bani pe călătorii față de alte categorii de vârstă. În medie, cheltuie cam 627 $ în fiecare zi de vacanță (în SUA).

6. Creșterea piețelor turistice din Est

În 2017 s-a înregistrat o creștere a piețelor turistice din Țările Arabe și din India. Până în 2020, cercetătorii preconizează că piața turistică din Țările Arabe va crește cu 50% și se așteaptă ca peste 50 de milioane de indieni să călătorească în afara țării.

7. Piața turistică din China devine mai sofisticată în preferințe

Pe măsură ce mai mulți chinezi călătoresc în afara țării, vom vedea mai multe călătorii repetate în aceleași țări sau destinații turistice. Acești turiști reprezintă o mare oportunitate pentru industrie pentru că sunt deja familiari cu limba și cultura destinațiilor vizitate și se vor întoarce pentru mai multe experiențe!
O altă chestie interesantă legată de segmentul turiștilor din China este că femeile călătoresc mai mult decât bărbații, deși reprezintă cam 46% din populație. Aceste femei tind să călătorească mult, sunt mai aventuroase și vorbesc mai bine Engleza. Măritate sau singure, sun t fericite să exploreze lumea singure sau în grupuri mici.
Destinațiile ce targetează turiștii mai sofisticați vor fi nevoiți să creeze experiențe educaționale și unice în destinația lor pentru că nimeni nu va zbura o așa distanță mare doar pentru experiențe comune și banale.

8. Sunt anumite segmente de turiști care au o creștere fulminantă

Femeile ce călătoresc singure și cei din comunitatea LGBTQ sunt 2 segmente de turiști în creștere și principala lor preocupare atunci când călătoresc este siguranța personală. De la o privire dezaprobatoare la jaf sau atac, acești turiști sunt foarte atenți atunci când își aleg destinația de călătorie pentru că sunt conștienți de riscurile pe care și le asumă atunci când merg în altă țară.

9. Durabilitatea înseamnă mai mult decât protejarea mediului, înseamnă susținerea comunităților locale

Durabilitatea a apărut în discuție în 2017 atunci când localnicii din Barcelona și Veneția au protestat împotriva supraaglomerării orașelor lor din cauza numărului extrem de mare de turiști. S-a păus problema atunci a protejării intereselor comunității și a localnicilor.
Din ce în ce mai mulți turiști au devenit conștienți de efectele supra turismului și cum acesta strică anumite destinații și se vor îndrepta în 2018 în destinații mai puțin cunoscute și mai aventuroase.

După un articol original de Nicole Kow.