Succesul unei aplicații și al unui website se măsoară prin numărul de utilizatori și activitatea acestora. Dacă până acum Eventya furniza rapoarte lunare despre performanța aplicațiilor, generate manual, de acum fiecare manager de platformă va avea posibilitatea de a urmări în timp real statisticile din propria platformă prin modulul Analytics.
👍 Beneficii
Monitorizarea este unul dintre pilonii de bază în măsurarea succesului unui produs
Modulul Statistici devine în consecință un instrument de testare și învățare a activităților de promovare. Pe baza statisticilor vei afla dacă aplicația este suficient de atractivă și folositoare pentru utilizatori. Vei putea continua bunele practici și renunța la cele inutile.
Contribuie la monitorizarea fluxului turistic
Ținând cont că aplicațiile sunt dedicate atât localnicilor cât și vizitatorilor dintr-o destinație (fie aceasta oraș sau județ), Analytics-ul poate contribui la monitorizarea fluxului turistic din destinație, fiind un important indicator pentru Organizațiile de Management al Destinației.
Alegerea perioadei
Modulul Analytics este activat pentru fiecare aplicație din luna noiembrie 2018. În momentul accesării vei putea urmări întreaga perioadă din noiembrie 2018, ori vei putea selecta perioada dorită, pe ultimele 7 sau 30 de zile, luna trecută sau un interval anume.
🤔 Bine de știut
Acces
Au primit acces la vizualizarea modulului Analytics doar managerii de platformă (city manageri). În cazul în care consideri că și alții ar trebui să primească acces la acest nou modul, te rugăm să ne anunți printr-un e-mail pe adresa contact@eventya.net
Ce influențează statisticile?
Statisticile sunt puternic influențate de activitatea paginilor, de conținutul nou și de promovare. Cel mai mare impact îl au notificările de tip „push”.
La ce se raportează procentele?
Fiecare secțiune arată un număr și un procent care indică dacă trendul este în scădere sau în creștere față de același interval anterior (de exemplu, dacă selectezi intervalul 1-20 decembrie, procentul se raportează la cele 20 de zile dinaintea datei de 1 decembrie).
Ce conține modulul de Statistici (Analytics)
Statisticile sunt organizate în 4 mari categorii referitoare la performanța aplicațiilor mobile, a website-ului, a conținutului și a modulului Raportări Incidente, în cazul platformelor care îl au activat.
1. 📱 Statistici aplicații mobile
Download-uri Android și IOS
Prima analiză se referă la numărul de download-uri din magazinele virtuale Google Play și App Store. În funcție de platforma de descărcare vei afla numărul download-urilor pentru Android și iOS. Cifrele rezultate sunt ilustrate printr-un grafic liniar.
Totalul utilizatorilor de la lansare
Tot aici vei putea vizualiza numărul de downloaduri pe Android, iOS și numărul total de utilizatori autentificați de la lansare până în prezent. În paranteză este indicată data lansării, pentru a ști cu exactitate perioada la care te raportezi. Utilizatorii autentificați sunt aceia care se loghează prin propriile conturi (utilizând e-mail și parolă, Facebook sau cont Google).
Utilizarea aplicației mobile
Această secțiune se referă la activitatea utilizatorilor în aplicație. Aici se măsoară numărul de accesări în aplicație (însemnând click-urile de la deschidere până la închidere), numărul de utilizatori activi (cei care au deschis aplicația în intervalul selectat, acesta fiind de altfel cel mai relevant indicator al numărului de utilizatori), respectiv timpul mediu petrecut în aplicație la o accesare.
Zone geografice
Această secțiune cuprinde statisticile referitoare la topul primelor celor 5 orașe din România și 5 țări din lume de unde provin utilizatorii aplicației mobile.
2. 🌐 Statistici website
Aceste statistici indică performanța website-ului, respectiv numărul și activitatea celor care îl utilizează. La fel ca în cazul aplicației, statisticile website-ului sunt influențate de efortul depus în actualizarea conținutului, utilitatea informațiilor și promovarea.
(Află cum să-ți promovezi aplicația și website-ul din bune practici!)
Vizitatori website
Accesările se referă la numărul de vizualizări a cel puțin unei pagini din website. De aici vei afla și timpul mediu petrecut de utilizatori pe o pagină la o accesare și numărul total al utilizatorilor.
„Bounce rate” arată rata utilizatorilor care au închis website-ul după prima pagină accesată. Aceștia fie au ajuns pe website din greșeală, fie nu au găsit informația utilă nevoilor lor.
Orele de accesare
Graficul de tip bare arată orele la care website-ul este accesat. Statisticile arată că în mediul virtual oamenii sunt cei mai activi înainte de prânz, între 9.00 – 12.00, respectiv seara, între 19.00 – 22.00.
De unde vin utilizatorii
Secțiunea ilustrează printr-un „pie-chart” cele mai importante surse prin care utilizatorii accesează pagina: direct, prin motoare de căutare, de pe alte website-uri sau direct din social media. Aceste cifre sunt influențate puternic de parteneriatele media și campaniile online de promovare.
Topul celor 10 cuvinte de căutare arată cele mai frecvente căutări în interiorul website-ului prin motorul de căutare. Acestea reflectă evenimentele sau activitățile de interes din destinație din intervalul selectat.
Dispozitive
Acest grafic „pie-chart” arată de pe ce device-uri este accesat cel mai des website-ul dintre desktop, smartphone, phabletă sau tabletă. Trendul arată că primele două tipuri de dispozitive sunt cele mai utilizate, iar dintre ele smartphone-urile câștigă din ce în ce mai mult teren. Din acest motiv este recmoandat ca website-ul să fie construit responsive, pentru a se adapta ecranelor mobile.
Zonele geografice
La fel ca în cazul aplicațiilor, această statistică arată topul orașelor și al țărilor din care provin utilizatorii website-ului în intervalul selectat. Un termen mai lung de 30 de zile este mai relevant decât o perioadă de doar câteva zile, deoarece va indica date mai relevante, bazate pe mai mulți utilizatori.
3. ✍️ Statistici despre Conținut
Se referă la conținutul aplicației și al website-ului, care este în general identic sau similar. Secțiunea reflectă activitatea paginilor, numărul accesărilor sau al paginilor noi create. Cifrele sunt influențate de atragerea utilizatorilor către aceste pagini prin editoriale grupate pe categorii, dar și prin promovarea lor pe platformele de comunicare ale aplicației, asociației de turism, ori a organizatorilor de evenimente sau manageri de locații incluși în articole.
Statisticile de conținut
Arată separat numărul de pagini și evenimente noi create în perioada selectată. Se referă la toate paginile noi create de toți cei care au acest drept. Tot aici se poate urmări și numărul recenziile acordate, a colecțiile create și a urmăritorilor de pagini din intervalul selectat.
Vizualizări (click-uri pe pagină)
Indică topul primelor 10 cele mai accesate pagini din intervalul de timp selectat. Se referă la paginile pe care s-a dat cel puțin un click. De obicei, cele mai accesate pagini sunt cele despre care a fost trimisă notificare de tip „push”, cele afișate printr-un banner pe homepage și evenimentele de maxim interes.
Notificările de tip „push” (PN)
În aplicațiile din platforma Eventya există două tipuri de notificări: cele trimise de către sistem pe baza abonării la unele pagini (acestea se trimit abonaților automat când pagina este actualizată) și cele trimise de către managerii de platformă. Această secțiune separă numărul de notificări automate și a celor programate.
4. 🔊 Statistici incidente
Este adresat doar managerilor de platformă care au activat modulul Raportări Incidente. Pe lângă numărul și tipul de raportări, relevă performanța departamentelor însărcinate cu rezolvarea problemelor și cele mai populare categorii de incidente raportate.
Statistici raportări
Vor arăta numărul de incidente raportate în intervalul selectat, ilustrate printr-un grafic linear și numărul total de raportări primite de la lansare modulului și până în prezent.
Raportări soluționate
Indică numărul de raportări soluționate în intervalul selectat (perioadă ilustrată și grafic), precum și numărul total de soluționări de la lansare. De acest modul se ocupă exclusiv departamentele subordonate instituției care deține aplicația.
Top 5 departamente
Arată topul primelor 5 departamente care au reușit să soluționeze cele mai multe probleme în intervalul selectat. Tot aici se arată topul celor 5 departamente care au raportări deschise, nesoluționate. Domeniul public, salubrizarea și domeniul tehnic au cele mai multe raportări deschise, pentru că primesc un număr foarte mare de raportări, iar în multe cazuri se primesc raportări care nu se pot soluționa în 30 de zile (de exemplu asfaltarea unor străzi).
Top 5 categorii de incidente raportate
Arată topul categoriilor de incidente în cadrul cărora s-au înregistrat cele mai multe raportări în intervalul selectat. De regulă, topul raportărilor rămase cu status-ul „deschis” este influențat direct de numărul total de raportări primite de fiecare departament.
💡 Concluzii
Rapoartele lunare vor fi generate în continuare de Eventya pentru fiecare aplicație în parte, dar din această lună managerii de platformă au posibilitatea de a accesa oricând modulul de statistici. Dacă întâmpinați greutăți, vă rugăm să ne contactați prin chat-box sau e-mail, începând cu data de 4 ianuarie 2019.