Aplicații mobile care conectează oameni și pasiuni

Te ajutăm să-ți faci ușor o aplicație mobilă pentru comunitatea ta: chitariști, pescari, iubitori de călătorii sau orice altă pasiune ai!

Aplicațiile mobile reprezintă un canal de comunicare eficient, mai ales atunci când vorbim despre comunități specifice. De aceea, tot mai multe organizații sau asociații aleg această formă de comunicare, în completarea canalelor clasice: website, YouTube, Facebook, Instagram. O aplicație mobilă nu exclude existența celorlaltor canale de comunicare, ci vine în sprijinul acestora, oferind conținut personalizat, dar și alte tipuri de beneficii clienților fideli. Totodată, o aplicație mobilă asigură o livrare mai mare a mesajelor, prin folosirea notificărilor de tip push.

Pasiunea întâlnește tehnologia: cinci avantaje pentru comunitatea ta

1. Un canal de comunicare eficient

Pe lângă alte canale de comunicare, aplicațiile reprezintă un canal de comunicare eficient în era digitală. Nu e de mirare că în prezent chiar și guvernele folosesc aplicații mobile pentru a se conecta cu comunitățile lor. Motivul principal este că oferă un canal de comunicare distinct. Luați în considerare că utilizatorul tipic de smartphone primește în medie 63,5 notificări pe zi. Dacă printre aceste notificări se numără și cele trimise de tine, atunci probabil mesajul tău se va pierde printre celelalte.  

Prin comparație, o aplicație mobilă personalizată oferă o manieră distinctă de a trimite notificări, prin personalizarea mesajului. Publicul se va obișnui, de asemenea, să primească toate mesajele printr-un canal digital central. Ca urmare, rata de deschidere a notificărilor push va crește, creând o comunitate mai implicată.

2. Acces la publicul tău oricând și oriunde

Notificările push permit conectarea instantanee cu publicul tău, oricând, oriunde. Deoarece smartphone-urile au devenit o parte atât de importantă a vieții noastre de zi cu zi, utilizatorii le vor avea întotdeauna în buzunare. De aceea, tot ce trebuie să faci pentru a intra în legătură cu publicul tău este să trimiți o notificare de tip push. Unul dintre motivele pentru care mesajele trimise prin intermediul aplicațiilor au o rată de deschidere mai mare ține de faptul că publicul este unul fidelizat.

3. O modalitate dovedită de a crește implicarea utilizatorilor

O aplicație mobilă nativă este cea mai bună modalitate de a crește implicarea utilizatorilor. Aplicațiile mobile permit utilizatorilor să interacționeze în mai multe feluri, în special prin folosirea funcțiilor de partajare socială.

Ca bonus, prin intermediul aplicației se poate crea conținut exclusiv, dar și programe de loialitate pentru cei mai activi utilizatori. În acest fel se creează un sentiment de exclusivitate pentru comunitate. 

4. Statistici și analize de neegalat

O aplicație mobilă personalizată permite o mai bună înțelegere a publicului, oferind acces la analize și statistici despre utilizatori. Problema este că majoritatea aparțin unor giganți ai rețelelor sociale, spre exemplu cum este cazul folosirii platformei Facebook. Cu o aplicație mobilă personalizată ai acces la instrumente de analiză care extrag aceste date pentru tine.

În acest mod vei ști când utilizatorii aplicației sunt cei mai activi, tipul de conținut care câștigă cea mai mare vizibilitate și cel mai bun moment pentru a trimite notificări de tip push. Acest lucru te va ajuta să fidelizezi comunitatea, prin transmiterea unor mesaje relevante pentru publicul utilizator.

5. Comunitatea îți aparține

Chiar dacă ai deja un grup activ de Facebook, acesta nu este nici pe departe la fel de eficient ca o aplicație dedicată comunității. Unul dintre principalele dezavantaje ale unui grup Facebook este că în realitate nu îl deții. Dacă algoritmii consideră brusc conținutul ca fiind „nepotrivit”, grupul poate fi interzis sau șters, ceea ce duce la ani de muncă asiduă. Comunitatea ta se va pierde împreună cu tot conținutul tău prețios.

Un astfel de exemplu este situația recentă când Facebook, Instagram și WhatsApp au fost oprite timp de peste 7 ore din cauza unei erori interne, utilizatorii și administratorii de conturi găsindu-se în imposibilitatea de a folosi platformele. 

În cazul unei aplicații, tu ești cel care stabilește regulile. Nu riști să fii scos din platformă și să-ți pierzi publicul câștigat cu greu. În plus, moderarea conținutului depinde de tine, ceea ce are ca rezultat o interacțiune de calitate superioară.

Iată câteva exemple de aplicații dezvoltate pentru comunități specifice

ePește l@ Brăila — Fie că ești pescar amator sau în devenire, ePește l@ Brăila oferă informații utile legate de zonele de pescuit, speciile de pește, magazinele de specialitate, asociațiile de pescari, transport local și agenții și ghizi de turism de profil. Secțiunea Noutăți pescărești oferă informații de actualitate despre perioada de prohibiție și actualizări în legislația activităților de pescuit din țară.

Pune mâna pe chitară  – Aplicația proiectului devenit fenomen, Pune mâna pe chitară. Prin intermediul aplicației membrii acestei comunități au acces la toate informațiile importante pentru ei: cercuri și tabere de chitară, ocazia de a se întâlni cu artiștii preferați sau alte evenimente conexe ce au loc de-a lungul anului. Prin intermediul aplicației organizatorii pot trimite notificări push de fiecare dată când doresc să transmită mesaje către comunitatea lor.

Unde mergem — Este o platformă deschisă atât celor care caută locuri autentice din România, cât și celor care cunosc asemenea locuri și au disponibilitatea de împărtăși cu alții informații și imagini originale. Unde Mergem a valorificat aproape toate funcționalitățile platformei Eventya dedicate regiunilor turistice, construind un ghid turistic digital complex.

Deși acestea sunt doar câteva dintre cele mai populare exemple de aplicații dezvoltate, orice comunitate poate beneficia de avantajele aplicațiilor comunitare. Iată câteva dintre cele mai potrivite: comunități de motocicliști și bicicliști, biserici și alte organizații religioase, organizații sportive, instituţii, creatori de conținut și comunități de artiști.

 

Despre Eventya

Din 2013 ajutăm organizațiile și instituțiile să comunice cu publicul lor, realizând servicii și produse personalizate pentru fiecare instituție. Credem că succesul nostru depinde de succesul colaboratorilor, de aceea construim serviciile și produsele noastre în jurul nevoilor lor.

Dintre proiectele cu care ne mândrim, amintim: Sibiu City App, Visit Harghita App, Visit Covasna, Galați City App, Piatra Neamț City App, Muzeul Astra, FITS App, Filarmonica Sibiu, Teatrul Gong.

 

Leave a Reply: