Sau 6+1 motive care să te convingă să construiești o aplicație mobilă

Vrem nu vrem, trăim era smartphone-urilor și a aplicațiilor mobile… cel puțin asta arată statistica: un website este deschis în proporție de 72 % pe smartphone, 23 % pe desktop și 5 % pe tabletă și alte device-uri. Evident, business-urile realizează necesitatea îmbunătățirii canalelor de comunicare pe mobil pentru atragerea clienților. În același timp optimizarea aplicațiilor mobile este în continuă evoluție pentru îmbunătățirea experienței de navigare.

Majoritatea companiilor și instituțiilor aleg între un website sau o aplicație mobilă în funcție de costuri, funcționalități și publicul țintit. Unele studii arată clar că utilizatorii preferă mai degrabă să deschidă aplicațiile mobile pe telefon decât paginile web, iar ăsta e de fapt singurul argument necesar pentru a crea aplicații mobile.

Nu a fost greu însă să găsim o listă de alte motive bine întemeiate a avantajelor aplicațiilor mobile față de website.

1. Sunt personalizate și oferă o mai bună experiență de navigare

Aplicațiile mobile se mulează perfect pe smartphone-uri, fiind concepute special pentru acestea. De la design la funcționalități, totul este proiectat pentru a ușura navigarea utilizatorului prin conținut valorificând la maximum ecranul telefonului. Datorită acestui lucru, aplicațiile pot îmbunătăți rata de conversie, oricare ar fi obiectivul țintit.

2. Aplicațiile trimit notificări push, țintit și personalizat

În ultimii ani, poate chiar decenii, s-a făcut aproape abuz de email marketing sau alte canale de publicitate. Din acest motiv mail-urile au pierdut din credibilitate și eficiență. Notificările aplicațiilor devin o alternativă de comunicare adaptată și mai puțin intruzivă de abordare a utilizatorilor. Notificările de tip „push” se pot transmite pe segmente de utilizatori, în funcție de diferite criterii (limba setată a telefonului, localizarea pe hartă și altele).

3. Utilizează funcționalitățile implicite ale telefonului

Un alt avantaj al aplicațiilor mobile este integrarea cu funcționalitățile implicite ale telefonului mobil precum camera foto, harta, apelurile, mail-ul sau calendarul.

Hărțile interactivă ce prezintă obiectivele de interes din apropiere oferă soluții utile utilizatorilor atât în petrecerea timpului liber cât și când vine vorba de căutarea altor obiective de interes. Pin-urile adăugate ghidează utilizatorul spre punctele de interes (pOi). La deschiderea paginilor de profil, utilizatorul poate accesa direct datele de contact și linkurile de rezervare sau paginile de achiziționat bilete transformând experiența de navigare într-una interactivă cu minim de efort.

4. Facilitează distribuirea, în medii diverse

Primul gând după ce am citit sau am văzut ceva frumos este acela de a-l împărtăși cu cei apropiați, de a da vestea mai departe. Distribuirea se poate face cu un simplu click pe butoanele dedicate de facebook, Instagram, Twitter sau copiere link. 

5. Permit interacțiunea cu conținutul

Un alt avantaj oferit de o aplicație, față de website este posibilitatea de a interacționa cu conținutul prin oferirea de recenzii, crearea de colecții și urmărirea unor pagini de interes. 

Logarea în aplicație permite accesarea unor funcționalități suplimentare pentru conținut personalizat. Atunci când urmărește anumite pagini, utilizatorul va primi notificări automate de fiecare dată când cel care administrează pagina va publica un eveniment sau o ofertă. Utilizatorul va putea să își creeze colecții cu locurile de vizitat sau activitățile de făcut dintr-o regiune turistică, de exemplu, ca să nu uite de ele. Tot aici se vor regăsi și evenimentele salvate în calendarul telefonului. 

Toate aceste acțiuni oferă o experiență fluidă de navigare și contribuie la retenția utilizatorilor în aplicație prin oferirea unui instrument valoros de organizare a conținutului de interes.  

6. Creează tendința de utilizare recurentă

Dacă oferi un conținut de calitate și de interes pentru o anumită comunitate, cei care fac parte din acea comunitate vor păstra în telefon aplicația ta atât timp cât consideră că ea e utilă și relevantă. Ceea ce e cu adevărat o provocare e să reușești să atragi din ce în ce mai mulți membri în „tribul tău” și să-i păstrezi în platformă. Dacă utilizatorii unei aplicații găsesc informații relevante pentru cercul lor de interes, vor reveni la ea sau vor fi tentați să o deschidă atunci când primesc notificări. 

+1 Branding & Awareness

Nu în ultimul rând, prin dezvoltarea unei aplicații mobile orice business sau instituție ridică automat ștafeta calității și credibilității. Alinierea la standardele și tehnologia viitorului, răsfățarea clienților cu conținut adaptat la cele mai folosite device-uri contribuie cu siguranță la impactul brandului.

Dacă vrei să începem să discutăm despre proiectul tău de aplicație mobilă, ne poți scrie aici.

Credit foto: Jamie Stree by Unspalsh