Care este ADN-ul destinației tale turistice?

ADN-ul destinației turistice

Crearea unei identități vizuale pentru destinația turistică începe cu definirea ADN-ului locului. Cu cât se investește mai mult timp și energie în documentare și consultarea publicului, cu atât șansele de reușită a conturării unui brand de impact cresc.

Cei care determină strategia de marketing a unei destinații, denumiți generic „marketerii” de destinație trebuie să înțeleagă diferența între tipurile de valori pe care un loc poate să le ofere. Acest proces începe cu definirea clară a caracterului intrinsec al destinației, denumit și ADN-ul destinației turistice. OMD-urile (Organizațiile de Management al Destinațiilor) care își construiesc brandul pe adevărata identitate locală vor avea capacitatea să îmbunătățească experiența și valoarea oferită operatorilor cu care colaborează.

ADN-ul destinației turistice

Firma de consultanță Csomopont s-a bazat pe o documentație riguroasă înainte de conceperea identității vizuale a destinației turistice Visit Covasna.

”Procesul de transformare într-o o destinație căutată de vizitatori începe cu setarea unei mentalități locale. Trebuie să existe o credință a comunității în industria turismului și în faptul că aceasta contribuie la dezvoltarea economică și socială dar și la consolidarea comunității. Când acest lucru se întâmplă, turismul devine responsabilitatea asumată de întreaga comunitate iar eforturile de marketing și promovare sunt preluate de toată lumea.”  este premiza de la care pornește David Gilbert, președintele și directorul executiv al Destinației Cleveland din Ohio.

ADN-ul destinației turistice

Sibiu City App a ales Turnul Sfatului, un simbol al orașului îndrăgit de localnici

„Nu există brand local fără localnici.” este concluzia la care au ajuns experții Destination Think, care subliniază importanța ADN-ului destinației turistice ca sursă principală de inspirație atât pentru produse și experiențe turistice cât și în managementul și marketingul unei destinații.  Un brand autentic începe cu oamenii locului, nu cu marketingul. Identitatea adevărată și mărcile valoroase se stabilesc de localnici, din interior spre exterior.  

ADN-ul destinației turistice

Visit Oradea s-a bazat pe creativitatea designerilor din țară organizând un concurs pentru crearea noii identități vizuale ale orașului. Deși nu au reușit să aleagă logoul ideal, puteți vizualiza cele peste 100 de propuneri: https://www.brandoradea.ro/propuneri/# 

Un OMD care se respectă va integra în premisele elaborării unei strategii de marketing o serie de întâlniri cu actorii locali implicați în activitatea turistică. De la ghizi de turism și reprezentanți ai centrelor de informare turistică, organizatori de evenimente și administratori de arii naturale protejate, opinia lor trebuie luată în considerare în stabilirea ADN-ului local și în demersul dezvoltării unu brand de destinație cu care să se identifice.

Ce dă suflet unui loc? Arhitectură, mediul înconjurător, cultura, tradițiile sau ceva între acestea? ADN-ul locului determină elementele care îl fac diferit și unic. Pe ce ne bazăm când alegem o destinație de vacanță? Fiecare își are propriul sens al existenței fie el istoric sau economic, motive care îi sensibilizează atât pe locuitori cât și pe vizitatori. Poate timpul și energia investite în stabilirea ADN-ului local pare ineficient, dar joacă un rol important în formarea unui brand puternic și de impact.

ADN-ul destinației turistice

Visit Maramureș s-a inspirat din forma bisericilor din lemn și culorile vii ale naturii, ale portului popular și ale cimitirului vesel. 

De ce? Cum? Ce?  brandul de destinație se clădește din interior către exterior

1.ADN-ul locului sau identitatea de bază

Ne ajută să răspundem la întrebarea „De ce?” ar vizita cineva regiunea mea turistică? Identitatea locală stă la baza tuturor experiențelor și poveștilor pe care le generează.

2 .Produsul local – experiența generală

Cum?” interacționează o persoană cu destinația mea? Are la dispoziție infrastructura și serviciile necesare? Cum pot relaționa vizitatorii cu localnicii? Un produs local nu are sens fără experiențele pe care le poate genera.

3. Brandul local: Reputația

„Ce?” face destinația mea specială și diferită de toate celelalte? Brandul local este modalitatea prin care valoare unui loc este comunicată în exterior. OMD-urile, partenerii publici și privați, vizitatorii și localnicii sunt deopotrivă ambasadorii destinației și constructorii reputației prin mesajele scrise sau vizuale transmise pe canalele digitale ale lumii, de la rețele de socializare la aplicații.

ADN-ul destinației turistice

Reghin City App s-a identificat cu monumentul reprezentativ al localității care face trimitere la prima fabrică de viori din țară.

Cât de mult reflectă identitatea ta vizuală ADN-ul destinației turistice? Cât de bine se identifică localnicii cu aceasta? Care sunt imaginile iconice cele mai îndrăgite transmise de pozele oaspeților tăi?


Surse: