Cum a transformat Social Media marketingul de destinație

Social Media nu a schimbat doar modul în care interacționăm cu prietenii, cunoștințele, colegii sau familia. În era rețelelor sociale orice companie se poate adresa direct și nemijlocit grupului său de clienți țintă printr-o targetare foarte complexă și specifică. Pentru industria de turism implicațiile acestui fapt se simt în toate etapele ”drumului” parcurs de potențialul turist. Nu s-a schimbat doar modul în care turiștii se informează legat de destinațiile pe care urmează să le viziteze, ci și modul în care ei decid la ce activități vor lua parte odată ajunși în destinație, sau cel în care interacționează cu obiectivele turistice vizitate. Azi vom afla concret cum a transformat Social Media marketingul de destinație.

S-a schimbat modul în care ne formăm părerile despre destinații

Cel mai mare efect pe care Social Media l-a avut asupra industriei de turism în general este ”democratizarea” recenziilor. Orice turist din zilele noastre știe cum și unde să se informeze despre părerile celor care au vizitat o anumită destinație înaintea lui. Conform unor studii, 89% dintre cei din generația millenials țin cont de recenziile postate de alți turiști în mediul online atunci când iau decizii legate de călătorii.
De la aplicații și site-uri de social sharing precum Instagram sau Pinterest până la platforme specializate în recenzii precum TripAdvisor sau Foursquare, oamenii folosesc internetul pentru a se inspira pentru viitoarele lor călătorii sau pentru a obține validare din partea semenilor lor. Pe toate aceste platforme vor găsi conținut video și foto (de cele mai multe ori de foarte bună calitate), check-in-uri, rating-uri și multe altele. Acest feedback foarte subiectiv dar și foarte ușor accesibil la care avem cu toții acces ne ajută să anticipăm mult mai bine experiența pe care o destinație ne-o poate oferi.

S-a schimbat modul în care împărtășim experiențele și amintirile noastre din călătorii

Oamenilor le-a plăcut dintotdeauna să le arate celorlalți fotografiile și video-urile pe care le-au făcut în concediu. Datorită rețelelor sociale cu toții avem acum acces la audiențe enorme pentru a face asta. În proporție de peste 90% orice millenial care folosește Social Media a postat cel puțin o dată o fotografie din vacanță sau dintr-o destinație, alta decât cea în care locuiește.
Încă de la bun început actorii industriei de ospitalitate nu au ignorat acest lucru și s-au folosit intens de check-in-urile, rating-urile și recenziile postate de turiștii lor în online. Cu siguranță ați văzut deja hoteluri sau restaurante care organizează concursuri prin care încurajează turiștii să posteze conținut despre locația lor pe conturile lor de Social Media. Obțin astfel nu doar vizibilitate sporită ci și fotografii autentice și de bună calitate ce pot apoi fi folosite în diverse campanii online.

S-a schimbat modul în care ni se răspunde întrebărilor și solicitărilor atunci când călătorim

Serviciile de relații clienți din toate domeniile au fost și ele puternic influențate de Social Media, inclusiv cele din domeniul turismului. Pentru turiși acest canal poate oferi răspunsuri la diverse reclamații și nemulțumiri sau doar o sursă de distracție. O promovare de succes înseamnă în acest caz să descoperi și să folosești un ton prietenos și autentic în comunicare, pentru a-ți crea o reputație bună, de autoritate în privința destinației tale. Atunci când, de pildă, un turist are neplăceri în destinația ta, modul în care îi răspunzi poate face diferența dintre o experiență frustrantă și una minunată. În plus, vei afla o mulțime de informații valoroase despre cei care te vizitează!

S-a schimbat modul în care operează agențiile de turism

Modul în care turiștii fac rezervări acum e foarte diferit față de cel de acum câțiva ani. Informația e disponibilă imediat iar găsirea unui loc de cazare e acum floare la ureche pentru oricine datorită platformelor Booking și AirBnb. Însă agențiile de turism nu au dispărut: ele încă sunt responsabile de 55% din totalul rezervărilor aeriene, 77% din cele pentru croaziere și 73% dintre pachetele turistice sunt achiziționate printr-o agenție. Pentru a supraviețui, ele și-au mutat focusul în online și se adaptează constant la specificitățile noului tip de turist. Millenials de pildă – despre care știm că prețuiesc mai mult experiențele decât bunurile materiale – nu vor reacționa prea bine atunci când încerci să le vinzi dacă pui accentul pe confort și statut. Ei vor aprecia mult mai mult experiențele unice care îi vor ajuta să acumuleze amintiri frumoase (și poze reușite pentru profilul lor de Instagram).
Pe scurt, nu ai cum și mai ales de ce să te ferești de Social Media în promovarea turistică. Este foarte important să îți perfecționezi constant metodele de promovare și să ții pasul cu modul în care rețelele sociale influențează interacțiunea turiștilor cu detinațiile vizitate. Și, mai ales, să folosești aceste tendințe în avantajul tău.
Sursa articol.