Cum am făcut 3000 de utilizatori noi la Sibiu City App în noiembrie

Conform datelor statistice din luna noiembrie, Sibiu City App a înregistrat un număr record de utilizatori noi. Am analizat impactul campaniilor de promovare și suntem bucuroși să împărtășim cu voi cum am făcut 3000 de utilizatori noi în noiembrie.

Campanii de promovare offline

Descoperă Sibiul ALTFEL decât ai făcut-o până acum

Sibiu City App este ghidul turistic digital pentru oaspeții orașului și agenda de evenimente pentru locuitori. Te ține la curent cu cele mai cool locuri deschise din oraș și te anunță despre principalele evenimente ale lunii în curs. Oferă editoriale originale despre lucruri și locuri de neratat în timpul liber. Modulul raportări incidente a devenit un instrument util și interactiv de comunicare cu Primăria Municipiului Sibiu.

Pentru că promovează evenimentele orașului, ne-am gândit ca aplicația să apară pe cilindrii dedicați afișelor de evenimente. Având în vedere că ne adresăm atât utilizatorilor vorbitori de limba română cât și vizitatorilor vorbitori de limba engleză, am creat 2 afișe dedicate (în română și engleză). 

Nr. afișe: 50 buc. x 1,27 ron

Flyere de promovare a modulului Raportări incidente

Având în vedere că Primăria Sibiu a activat modului de Raportări incidente din luna ianuarie 2018, o parte a populației utilizează aplicația pentru a trimite sesizările legate de problemele de ordin administrativ întâmpinate în oraș. Pentru a informa populația despre această posibilitate, am creat un flyer dedicat pe care îl distribuim constant la ghișeele de informare a cetățenilor, taxe și impozite și a altor servicii subordonate primăriei.

Nr. flyere: 500 buc. x 0,16 ron

Sibiu Foodie Tour

Din interacțiunea cu turiștii Sibiului și consultarea cu echipa CIT-ului am ajuns la concluzia că recomandările localnicilor legate de servirea mesei în oraș sunt cele mai solicitate. Restaurantele preferate și felurile de mâncare locale au devenit lucruri de neratat într-o vacanță la Sibiu datorită și programului Sibiu Regiune Gastronomică Europeană 2019. Nu ne-a mai rămas decât să punem pe hârtie experiențele culinare ale echipei Eventya, după un ”brainstorming” veritabil. Așa a fost creat Sibiu Foodie Tour , broșură ce recomandă 19 feluri de mâncare specifice, variate și delicioase în cele mai bune locuri din Sibiu. Broșurile tipărite au fost distribuite în limbile română și engleză în cele 19 restaurante recomandate. Foodie Tour-ul va continua cu teme noi, mâncăruri proaspăt descoperite, experiențe culinare și locuri inedite.  Nu există o modalitate de monitorizare a numărului de instalări generate din această campanie, dar cu siguranță a contribuit la total.

Nr. broșuri: 500 buc. x 3,8 ron

   

Campanii online 1 – 30 noiembrie

Fiecare acțiune offline Eventya este valorificată și în mediul online. În acest fel rămânem activi și vizibili în fața utilizatorilor și atragem alții noi. Campaniile online se bazează pe crearea de conținut nou, push-uri constante și campanii plătite. De-a lungul a 5 săptămâni s-au creat 12 campanii și s-au cheltuit aproximativ 450 ron.

Sibiu Foodie Tour

Conținutul creat pentru Sibiu Foodie Tour se regăsește și în editorialul dedicat pe website-ul Sibiu City App în limbile română și engleză. Acesta a fost anunțat printr-un push și s-a adeverit a fi ideal pentru o campanie Facebook în care au fost tăguite restaurantele recomandate. Editorialul a fost vizualizat de peste 3300 de ori în luna noiembrie. 

Campanie de promovare cu link de branch

Sibiu City App promovează periodic aplicația cu ajutorul link-urilor de branch  pe pagina de Facebook pentru a monitoriza rezultatele add-urilor respective. Branch.io este un website care îți permite să scurtezi link-urile și să urmărești numărul de descărcări noi ale aplicației a generat. Se aplică două link-uri separate pentru Android și IOS. În general o campanie este setată pe un interval de timp și targhetează un anumit public țintă. În cazul Sibiu City App se setează timp de câte o săptămână pe turiști străini sau români. Costul de achiziție al unui user nou este în general de cca. 1 leu / instalare.

Video „Sibiu Festival City”

După cum vă amintiți, Videourile au un impact semnificativ în promovare. Ținând cont de asta și de faptul că în luna noiembrie s-a încheiat sezonul festivalurilor sibiene, s-a creat filmulețul Sibiu Festival City. Cu un cost de 22 ron utilizați în campanai de promovare, a adus rezultate bune.

Tot ce trebuie să știi despre Târgul de Crăciun din Sibiu

Sibiu City App ține pasul cu evenimentele majore ale orașului și încearcă să fie de folos locuitorilor și vizitatorilor cu informații utile. Articolul dedicat Târgului de Crăciun a fost lansat în ziua deschideri, iar după notificarea de tip „push” a fost vizualizat de peste 800 de ori în aceeași seară. Este importantă furnizarea informației potrivite la timpul potrivit, atunci când evenimentul este viral. Succesul se datorează și parteneriatului cu organizatorii care au postat editorialul pe propria lor pagină de Facebook.

Concluzia: 4 ron / utilizator nou

Alocarea bugetului de promovare a Primăriei Municipiului Sibiu investiți în campanii eficiente au adăugat 3000 de utilizatori noi Sibiu City App într-o singură lună. Externalizarea serviciilor de promovare a condus în luna noiembrie la o creștere de 246% a numărului de utilizatori noi față de primele luni în care a fost preluată promovarea aplicației.

Datorită campaniilor offline, dar și a popularității Târgului de Crăciun, numărul de utilizatori a crescut cu 22% față de luna octombrie. Investiția din ultimele 10 luni ale primăriei, raportată la numărul de utilizatori noi activați lunar, duce la un cost de 4 ron / utilizator nou. Merită investiția?

Din culise

Monitorizarea activității este esențială, de aceea Eventya oferă raportări lunare clienților. Tuturor ne plac culisele, așa că vă divulgăm câteva ponturi din raportul Sibiu City App pe luna noiembrie:

  • Următoarele două orașe de provenință a utilizatorilor după Sibiu sunt București și Turda;
  • Cea mai accesată pagină a fost cea a Târgului de Crăciun, urmată de Camera Web nr.1 din Piața Mare și Plata parcării;
  • Din categoria Raportări Incidente, departamentul cu cele mai multe soluționări a fost Serviciul Tehnic și Management Energetic;
  • Topul incidentelor în funcție de categorii începe cu parcarea neregulamentară, fiind urmată de iluminatul defect / lipsă.

Leave a Reply: