UGC

De ce destinațiile turistice ar trebui să folosească în marketingul lor mai mult content generat de turiști (UGC)

Ce înseamnă Conținut generat de Utilizatori (UGC)?

În contextul turismului, UGC sau Conținutul generat de utilizatori înseamnă poze, video-uri, meme-uri sau texte făcute de turiști și distribuite pe canalele de Social Media.

De ce acest conținut generat de utilizatori este dintr-o dată atât de popular? Pentru că turiștii s-au săturat ca destinațiile turistice să-i convingă și să-i atragă să cumpere vacanțe cu imagini și mesaje perfecte.

Ce au în comun parcurile de distracție, gradinile zoologice și alte atracții turistice? Vizitatorii lor fac un număr mare de poze și video-uri și le distribuie pe Social Media sub forma unor “experiențe” … asta înseamnă o grămadă de conținut generat de turiști pentru fiecare atracție turistică, în fiecare zi! Ele vor inspira turiști noi și vechi să revină în aceea destinație.

UGC

De ce este atât de popular conținutul de tip UGC-ul?

Motivul popularității acestui conținut generat de utilizatori este faptul că turiștii caută imagini autentice și realiste cu destinația pe care vor sa o viziteze.

Acest tip de conținut a devenit foarte important pentru asociațiile de promovare turistică din întreaga lume pentru a atrage turiști dornici de “experiențe autentice”. Și nu vorbim despre un trend temporar, sunt foarte multe statistici care validează eficiența lui.

UGC

UGC (Conținutul generat de utilizatori) are impact foarte mare în rândul turiștilor

  • 2 treimi dintre potențialii turiști ai undei destinații afirmă că au încredere în opiniile altor turiști ce au vizitat locația.
  • Posibilii turisti au de 12 ori mai multă încredere în review-urile altora ce au vizitat destinația decât în campaniile de marketing venite direct de la Asociația de promovare a turismului din aceea destinație.
  • Reclamele online ce folosesc imagini de tip UGC primesc de 4 ori mai multe click-uri decât ad-urile tradiționale
  • 93% dintre consumatori spun că decizia de cumpărare a unei vacanțe este influențată de conținutul distribuit online de alți turiști
  • Încrederea într-un brand turistic crește cu 28% atunci când acesta folosește o combinație de video-uri create de turiști cu video-uri profesionale.
  • Video-urile create de turiști de pe YouTube au de 10 ori mai multe vizualizări față de contentul standard oferit de o destinație turistică.

Cum ajută acest tip de conținut o Asociație de Promovare Turistică?

Acest conținut generat de turiști ajută marketingul de destinație să fie mai eficient și permite asociațiilor de promovare turistică să-și spună povestea de brand în noi și creative feluri.

Ca și asociație turistică, ai acces acum la o cantitate enormă de conținut foto, video, text – ceea ce înseamnpă că poți alege cele mai bune vizuale care-ți reprezintă destinația.

Dacă ai nevoie de content divers, creativ, nou … UGC este ca o mină de aur. Îți permite să-ți prezinți atracțiile turistice dintr-o perspectivă nouă, a turiștilor … nu numai a ta.

Vezi cum echipa Eventya a reușit să creeze o comunitate solidă pe Instagram prin folosirea UGC pentru Sibiu City App.

Mai mult ca niciodată, vizitatorii unei destinații turistice iau decizii vizuale

Turiștii potențiali se decid unde merg și ce să facă pe baza pozelor sau video-urilor pe care le văd pe Instagram, Facebook sau Twitter. Când își fac planuri de vacanță se inspiră din ce postează pe Social Media prietenii lor despre o destinație turistică.

Asta înseamnă că atunci când văd o poza sau un video legat de o atracție turistică, devin mai interesați și citesc mai mult despre o anumită destinație, poate chiar încep să-și planifice vacanța sau cumpără bilete online.

UGC

Posibilii turiști sunt mai atenți la ce văd pe Social Media decât în reclamele tradiționale

Nu e nici o surpriză că mare parte din oamenil au mai multă încredere în familia și prietenii lor decât în cei ce fac reclame. 92% din turiștii potențiali ai unei destinații au încredere în recomandările de la oameni pe care-i știu decât într-o reclamă.

Social media și Conținutul generat de turiști fac un “bypass” la oboseala pe care ne-o cauzează multitudinea de reclame. Când un turist distribuie o poză din ultima lui vacanță, familia și prietenii vor lua în calcul vizitarea acelei destinații pentru că au încredere în recomandare mai mult decât într-o reclamă.

Cum folosesc atracțiile turistice de top Conținutul generat de utilizator (UGC) în marketing?

Iată câteva idei despre cum poți încorpora acest tip de conținut în marketingul tău digital.

  • Arată galerii foto de tip UGC pe website-ul destinației. Poți obține o creștere de până la 4 ori a timpului petrecut pe website de vizitator și o reducere de 30% a bounce rate-ului, dar și o audiență mai interesată.
  • Folosește imagini de tip UGC pentru reclamele tale online. O dată ce obții drepturile de utilizare a unei colecții de imagini UGC ce sunt reprezentative pentru destinația ta, folosește-le intensiv în campaniile tale online. Poți obține de până la 3 ori mai multe click-uri pe bannere.

UGC

Tool-uri de colectare a conținutului generat de utilizatori

Iată un articol care prezintă cele mai cunoscute tool-uri de colectare a conținutului de tip UGC.

Surse articol: Crowdriff și ShortStack