De ce emoji-urile sunt un 🎁 (cadou) pentru marketingul de destinație

Pictogramele au devenit instrumente de umanizare a comunicării pe platformele digitale rigide. Ce rol au în marketingul de destinație aflăm de la cercetători.

Jing Ge este un cercetător din California, cu doctorat în marketing și comunicare, având 10 ani de experiență în industria de comunicare online. Cercetarea ei se concentrează pe comunicarea mediată de calculator (CMC) și comunicarea pe care o folosesc oamenii de business și consumatorii în social media. Jing ne explică de ce emoji-urile sunt un plus pentru marketingul de destinație.

Era Emoji bate la 🚪

Emoji-urile au devenit cel mai rapid limbaj. Acestea sunt folosite de 92% din utilizatorii online și au fost trimise în 20,3 miliarde de mesaje mobile în 2016 (conform Emoji Research Team, 2016). Impactul ajunge dincolo de călători, dat fiind faptul că întreprinderile și agențiile au lansat recent un număr impresionant de emoji-uri (peste 2000). 2016 a înregistrat o creștere de 777% a consumului de emoji-uri în cadrul campaniilor de marketing.

De ce să folosești emoji-uri în marketingul de destinație

Răspunsul este clar: Iconițele emoji pot ajuta marketerii de destinație să devină zgârciți în comunicarea cu vizitatorii. Un raport recent arată că adoptarea emoji-uilor în campaniile de marketing a crescut interacțiunile social media cu 47,7%. Iată câteva dintre motivele pentru care acestea pot îmbunătăți marketingul de destinație.

Pentru a construi o monedă  în economia atenției: În spațiul aglomerat al platformelor social media cea mai valoroasă resursă nu este informația, ci atenția oamenilor. Pictogramele sunt atrăgătoare vizual și astfel fac conținutul mai atractiv pentru utilizatorii social media.

Pentru a dezvolta interacțiunile jucăușe: Angajamentul în social mass-media este indicat de promovarea prin viu grai, mesaj multiplicat ce influențează deciziile de călătorie. Pentru a obține impactul dorit, marketerii trebuie să învețe să interacționeze cu vizitatorii, fie ei foști, prezenți sau actuali, prin distracție și socializare. Iconițele de tip desene animate, activități, gesturi, expresii faciale sunt ideale pentru a da o tentă de umor mesajelor.

Pentru continuitatea convorbirilor: În marketingul de destinație transformarea unei experiențe într-un mesaj pozitiv, care să fie transmis mai departe prin viu grai, devine esențial. La acest nivel nu este suficientă inițierea unei conversații, ea trebuie menținută și intensificată prin conținut interesant, în temă. 

Studiile anterioare arată că emoji-urile sunt folosite de utilizatori drept o modalitate amuzantă și convenabilă de susținere a interacțiunii sociale. Folosesc emoji-uri pentru: 1)  exprimarea ideilor; 2)  menținerea conversației chiar și atunci când nu au nimic de spus; 3) incitarea interlocutorului în descifrarea unui emoji-puzzle; și 4)  în conversații-concurs, bazate doar pe emoji-uri.

Pentru încurajarea relațiilor: Marketingul social media se bazează în esență pe relații. Pentru construirea acestora responsabilii social-media trebuie să semnaleze solidaritatea și afilierea față de consumatori. Dezvoltarea relațiilor autentice, pe termen lung, este o provocare, dar cercetătorii promit că utilizarea emoji-urilor sporește conexiunea emoțională și sparge unele bariere dintre interlocutori.

Pentru a umaniza brandul de destinație: umanizarea mărcii constituie una dintre provocările brandingului de destinație. Vestea bună este că pictogramele, cel puțin cele care imită expresii faciale și gesturi, exprimă emoții. Folosindu-le, brandul de destinație se poate transforma într-un partener de încredere.

Cinci „tactici emoji” pentru responsabilul social media

Există numeroase moduri de a utiliza un emoji în comunicarea cu vizitatorii. Iată cu ce poți începe:

1)  Repetarea cuvintelor menționate în text, pentru a decora și / sau amplifica mesajul.

Vine toamna! 🍂 Bucurați-vă de recolta bogată! 🍇🥕 🍎

2) Relatarea unor informații specifice, în loc de cuvinte:

Pregătiți de o vacanță în Japonia? Nu ratați bunătățile! 🍨🍣🍣🍵🍶🍶🍶

3) Încheierea conversației sau a comentariului pe un ton pozitiv 

Așteptăm cu nerăbdare vizita dumneavoastră! 🤗 😍

4) Inițierea unei scurte convorbiri pentru a menține prezența pe platformă

🌞 🌻 Bună dimineața!

5) Declanșarea umorului

Înghețata arată delicios. Cum să-i rezist?  🙈 🍦 🙈

Câteva sfaturi de aplicat:

never regular

Fii îndrăzneț: emoji-urilie nu au reguli gramaticale; comunicarea prin ele devine astfel liberă și fluidă. Marketerii nu au decât să iasă din zona de confort și să exploreze modul de integrare a emoji-lor în strategiile de comunicare și implicare a vizitatorilor.

Devino studentul vizitatorilor: Mulți dintre vizitatori, în special tinerii, sunt experți emoji. Observați contextul și modul în care ele sunt folosite. Nu vă fie frică să experimentați și să învățați.

Fii inovativ: pentru a ține pasul cu tendințele de comunicare emoji, trebuie să depășești limita feței zâmbitoare. Documentează-te în prealabil și inspiră-te din Encicolepdia Emoji.

Fii atent: Un emoji poate fi dificil de descifrat. Aspectul lui diferă adesea între dispozitivele mobile și pe platformele sociale. De exemplu, persoana care are o barcă arată diferit pe iOS, Android, Twitter și Facebook.

Nu vă speriați, Encicloepdia Emoji oferă lista lor completă. De asemenea, trebuie ținut cont de contextul cultural specific și de dublul sens al unor iconițe emoji. Spre exemplu vânăta 🍆 este ofensivă pentru englezi, deoarece este folosită și ca simbol falic în unele conversații.

Fii sârguincios: lumea emoji este alimentată de dinamica socio-culturală și tehnologică. Designerii de emoji continuă să creeze iconițe noi pentru a încuraja interacțiunea utilizatorilor. Mai mult decât atât, se vor dezvolta stiluri diferite de utilizare a emoji-urilor, o provocare pentru marketingul de destinație în cadrul acestei paradigme de comunicare dinamică.

Acum că ai aflat de ce iconițele emoji sunt un 🎁 (cadou) pentru marketingul destinației tale, du-te și ✨ (strălucește)!

Surse:

Destination Think !

Emojipedia

Unicode Emoji