Ghidul #hashtag-urilor Instagram pentru anul 2019

Știați că orice postare pe Instagram cu cel puțin un hashtag (#) are în medie cu 12.6% mai mult interacțiuni decât una fără? 

Vânătoarea de (#) hashtag-uri

Hashtag-urile au un impact puternic și pot ajuta o postare să ajungă mai ușor la publicul țintă, să atragă utilizatori de nișă, contribuie la creșterea interacțiunii și ajută la o mai ușoară recunoaștere a brandului.

Un # poate să te ajute în promovarea organizației/instituției, dar utilizat prea des, sau fără o strategie bine stabilită poate deveni ineficient. De exemplu: #happy #cemabucur #hailamasapuisor #sialteleasemanatoare.

Semnificația hashtag-urilor

Hashtag-urile sunt în esență modalitatea de sortare a Instagram-ului. Cu aproximativ 95 de milioane de fotografii postate în fiecare zi, devine extrem de dificil pentru Instagram să livreze conținutul publicului țintă. Tocmai asta fac #, ajută postarea să fie mai ușor de descoperit de oamenii despre care se presupune că sunt interesați de tema respectivă.

Krystal Gillespie, managerul comunității sociale Media HubSpot, explică astfel: „Hashtag-urile sunt ca o pâlnie. De exemplu, #marketing se referă la un subiect extrem de complex și atrage mai multe tipuri de postări. Am ajuns la concluzia că #digitalmarketing sau #marketingmotivation ne oferă posibilitatea targetării mult mai specifice a oamenilor țintă.”

Cele mai des utilizate hashtag-uri pe Instagram 

#life #travel #fitness #repost #igers #instadaily #followforfollow #likeforlike #nofilter #ootd (outfit of the day) #fashion #fun 

Top hashtag-urilor în 2018

#love #instagood #me #cute #tbt (throwback thursday) #photooftheday #instamo #iphonesia #food #motivation

Adăugarea celor mai populare # în postare nu asigură neapărat mai multă interacțiune, deoarece acestea sunt folosite de milioane de oameni, iar postarea va fi „eclipsată” de concurență. Prin urmare, este importantă îngustarea subiectului abordat prin #.

Numărul maxim de hashtag-uri permise de Instagram într-o postare este de 30. Printre acestea este util să le cauți pe cele „de nivelul tău” în jurul temei abordate. Spre exemplu, dacă ai în jur de 5.000 de urmăritori este bine să folosești # cu un număr aproximativ la fel de mare sau puțin mai mare de urmăritori ca postarea ta să nu ajungă ultima în listă vizualizărilor.

Cele mai populare # pentru destinația turistică România

#romania #romaniamagica #ig_romania #BeatifuleRomania #Romania Frumoasa #igersromania #romaniamagica #romaniateiubesc #romanina #romaniapitoreasca #romaniangirl #romaniateiubesc #promovezromania #romaniawow #romaniamea #romania_online #românia #romanians #romanianart #igromania #visualromania #romanianpics #discoverromania #pemeleaguriromanesti #exploreromania #magicromania #exploreromania #visitromania #romanianspo #romaniataramea #romaniaplaicuflori #beromanian #lapasprinromania #instaromania #iheartromania #romaniaascunsa #rumania #roumanie #we_love_romania #secretromania #romaniable #romanianfood #fallinlovewithromania #romnaianspo #trueromania #visualromania #WeRoamRomania #unlimitedromania #djiromania #romaniafromabove #rumenien #románia

Rețeta Sibiu City App

#Sibiu #VisitSibiu #ig_sibiu #SibiuMyLove #descoperasibiul #sibiuexperience #discoversibiu #Hermannstadt #SibiuCityApp #sibiucity #descoperasibiul #ILoveSibiu #MySibiu #sibiutiful

Utilizarea eficientă a #

1. Organizare

Salvează lista unor # pentru a nu fi nevoit să le redactezi de fiecare dată. Monitorizează eficiența lor prin folosirea butonului „View Insights” care îți va arăta numărul de vizualizări generate de #. Dacă vrei să aflii mai multe despre eficiența lor în postări, poți folosi tool-uri dedicate ca Iconosquare care îți va inventaria topul # și îți va oferi rapoarte despre cele care ajung la cei mai mulți utilizatori. Există tool-uri numeroase de căutare a celor mai bune hashtag-uri și chiar un instrument de numărat hashtag-uri. În cazul în care adaugi peste 30 de #, Instagram îți va posta fotografia fără text.

2. Descoperă numărul magic

91 % dintre brandurile de top folosesc 7 sau mai puține #/ postare, dar specialiștii în marketing de la HubSpot au ajuns, după o serie de experimente, la concluzia că numărul lor magic este de sub 20. Pentru a afla numărul ideal, este nevoie de testare în timp. Totodată nu este greșit să folosești numărul de hashtag-uri maxim admis.

3. Îngustarea subiectului abordat

Recomandarea generală este folosirea cuvintelor care nișează tema abordată. În cazul destinațiilor turistice regula este „din aproape în aproape”. Este foarte importantă poziționarea destinației în spațiu (#romania #transilvania  #brasov #predeal), respectiv regiune turistică dar și folosirea hashtag-urilor în mai multe limbi.

4. Documentează-te despre ce # folosesc alții

Un truc în vânătoarea de hashtag-uri este urmărirea celor care sunt folosite pe conținutul viral generat de influencerii social media. Un beneficiu în plus va fi atragerea unor utilizatori din lista lor generoasă de followeri. Folosirea unor hashtag-uri care adună imagini de calitate și reprezentative pentru tipul tău de postări poate genera noi urmăritori.

5. Testarea hashtag-urilor

Atunci când redactezi un #, Instagram le listează automat și pe cele asociate din meniu. Aceasta este încă o metodă de adunat hashtag-uri relevante. Se recomandă adăugarea treptată și schimbarea acestora pentru testare. Prin monitorizarea fotografiilor se poate observa în timp impactul unor #.

6. Urmărește-ți propriul hashtag

Urmărirea propriului # oferă posibilitatea de a vedea cine ce postează și vorbește despre tine. În acest fel, când vine vorba despre o destinație turistică, ai posibilitatea să interacționezi cu vizitatorii. Urmărirea hashtag-ului propriu poate fi un instrument de „analiză a sentimentelor vizitatorilor” (Tourism Sentiment Index) prin intermediul opiniilor care circulă prin viu grai (word of mounth).

7. # de promovare a brandului propriu

Exploatarea inteligentă a unui # autentic crează o vizibilitate mare fără prea mult efort. Un # de campanie este un exemplu concludent. Cei de la LuLuLemon au optat pentru încurajarea urmăritorilor să posteze ceva despre ei înșiși folosind #sweetlife.

Invită-ți followerii să folosească hashtag-ul tău, dar nu uita – pentru a funcționa trebuie să fie amuzant, inteligent și memorabil.

### Happy hashtaging!

Sursă: blog.hubspot.com/