Promovarea destinației în online înseamnă mai mult decât construirea unui website

Promovarea destinației în online înseamnă mai mult decât construirea unui website

Probabil că ai deja un website pentru promovarea destinației tale. Însă dacă vrei să obții rezultate reale de pe urma lui și, mai ales, pentru a te asigura că investiția pe care ai făcut-o e una justificată, trebuie să ai în vedere că munca de promovare abia acum începe.
Am detaliat în punctele de mai jos ce e nevoie să faci DUPĂ ce ți-ai construit website-ul și ce ai nevoie pentru ca el să genereze rezultate aliniate strategiei de marketing a destinației tale.

rrrr

Oamenii nu vor ști, din senin, că tu ai un website folositor pentru ei.

Trebuie ca tu să îi duci acolo, iar atunci când ajung, trebuie să găsească ceva cu adevărat util sau încântător. Folosește-ți paginile de social media și alocă un buget pentru Google Ads pentru a-i direcționa spre website, însă ia în considerare că acest lucru nu este atât de simplu precum sună.
Vei avea nevoie de oameni care să știe să folosească eficient canalele de marketing online. Odată ce ți-ai setat canalele de achiziție va trebui să crești și să menții acele pagini pentru ca ele să îți ofere cu adevărat vizibilitate.

gonola

Nu e suficient să listezi informații despre obiective turistice și locații, oricât de atractive și complete ar fi ele.

Există atât de multe surse de unde oamenii se pot informa legat de ceea ce se poate vizita într-o destinație încât, pentru a fi ”autoritatea” principală în ceea ce privește destinația pe care o promovezi e nevoie să scoți în evidență tocmai acele lucruri la care un turist ar avea dificultăți să ajungă.
Cel mai adesea oamenii nu se informează de pe site-uri de DMO ci din social media sau de pe bloguri tocmai pentru că acolo găsesc ”secretele ascunse” ale destinației, la care altfel cu greu ar avea accces. În loc să fii sursă de conținut, tu ai putea fi cel care compilează în cel mai coerent și eficient mod toate aceste informații inedite.

oameni

Ai nevoie de oameni care să cunoască foarte bine destinația și să adapteze constant conținutul de pe site și de pe platformele pe care te promovezi

Nu poți urca informațiile legate de destinația ta pe un website, iar apoi să le lași acolo timp de 6 luni și să te aștepți ca potențialii turiști să fie încântați de ceea ce găsesc. Ai nevoie să fii cât mai contextual – adică să vorbești despre lucrurile potrivite la momentul potrivit. Pentru asta ai nevoie de o echipă dinamică, ce știe totul despre ce e interesant și atractiv în destinația ta și care te va ajuta să nu ratezi ocazia de a-ți încânta audiența, de fiecare dată.

avion

Trebuie să te documentezi continuu referitor la audiența ta.

În orice moment ar trebui să știi o mulțime de lucruri referitoare la audiențele tale – oamenii care călătoresc sau ar putea fi interesați să călătorească în destinația ta. Pentru a ști cum îi poți atrage și cum trebuie să le vorbești e nevoie să cunoști despre ei o mulțime de lucruri, iar dacă nu ai de unde să obții aceste date (și, cel mai adesea, nu vei avea) va trebui să faci chiar tu această cercetare, prin chestionare, interviuri, focus grup-uri, etc. Există și o mulțime de tool-uri online care te pot ajuta să afli mai multe lucruri despre cei care vizitează, cel mai la îndemână e chiar Google Analytics.

tour

Site-ul tău trebuie să urmărescă niște obiective clare, pragmatice

Am stabilit deja, website-ul unei destinații nu este un director de informații, ci o platformă ce subliniază cele mai interesante experiențe pe care oamenii le pot trăi în destinația ta. El trebuie să facă parte din strategia ta globală de promovare a destinației și să urmărescă niște obiective concrete din aceasta. Obiectivele pot fi de forma ”sa creștem rata de ocupare a unităților de cazare”, ”să ne poziționăm ca o destinație pentru turismul de lux” – și trebuie însoțite de niște indicatori clari de perfomanță pe care îți propui să îi atingi. Ulterior, tot ce publici pe site va trebui să urmărească aceste coordonate.