Sistemul de Raportări Incidente al aplicației Sibiu City App a fost lansat de Primăria Sibiu pe 9 ianuarie 2018, în cadrul unei conferințe de presă organizate în curtea interioară a Primăriei Sibiu, în prezența doamnei Primar Astrid Fodor. La 6 luni de la lansare, suntem încântați să vă prezentăm rezultatele acestui sistem și modul în care el a devenit o parte integrantă din viața locuitorilor orașului!
Sibiu City App – una dintre cele mai intens utilizate platforme de comunicare cu autoritățile locale din România
Premisele de la care am plecat au fost dintre cele mai bune. La momentul lansării, aplicația era deja prezentă pe telefoanele unui număr mare de utilizatori și beneficia de o implicare activă din partea autorităților în popularizarea ei către turiști. Având peste 20.000 de instalări la momentul lansării modulului Raportări Incidente, Primăria Sibiu a decis ca fiind oportună utilizarea ei ca mijloc de comunicare care să îi permită să afle mai rapid care sunt, în percepția locuitorilor, problemele orașului lor.
Ce fel de mesaje trimit locuitorii autorităților locale?
În intervalul de timp de la lansare și până la mijlocul lunii iunie, sibienii au trimis prin intermediul aplicației 2649 de sesizări. Peste jumătate dintre acestea au fost făcute către departamentul tehnic și cel de coordonare al lucrărilor pe domeniul public. Sibienii au raportat probleme legate de starea drumurilor, iluminatul stradal, mașini parcate ilegal sau abandonate și multe altele.
În topul departamentelor către care s-au trimis numeroase sesizări se află și cele ale Poliției Locale și Salubrizare, mulți cetățeni raportând probleme ce țin de deranjarea ordinii și liniștii publice, diverse deșeuri abandonate, câini fără stăpân sau necesitatea reamenajării unor spații de agrement. La polul opus, cele mai puține sesizări s-au primit pentru departamentele Sport, cultură și turism, Ecarisaj, Apă-canal și Protecția mediului.
Câte dintre sesizări au fost rezolvate?
Dintre toate incidentele raportate în intervalul de șase luni, 1158 au fost soluționate prin intervenție, iar cetățenii care le-au raportat au fost înștiințați cu privire la status-ul sesizării lor. 1414 dintre incidente au fost marcate ca fiind programate pentru a fi rezolvate în viitor, 45 dintre ele se află în lucru și 14 în așteptarea unui răspuns de la departamentele responsabile. Doar 15 dintre incidentele raportate de cetățeni în această perioadă au fost identificate ca fiind duplicate, ceea ce arată că sesizările făcute de sibieni au fost, într-o majoritate covârșitoare, constructive și considerate ca relevante de către autorități. Doar 3 incidente au fost marcate, în tot acest timp, cu status ”conținut inadecvat”.
Timpul mediu de răspuns
O altă cifră impresionantă dintre cele culese de noi din statisticile disponibile pe platforma Eventya este cea a timpului de răspuns al Primăriei la o sesizare primită prin aplicație. Doar 15 minute au trecut, în medie, de la primirea unei sesizări și până la trimiterea ei către departamentul răspunzător și expedierea unui răspuns către cel care a depus sesizarea. Soluționarea efectivă a sesizărilor ține de specificul fiecărui departament, unele putând fi rezolvate într-un timp foarte scurt, altele nu.
Cine folosește sistemul Raportări Incidente?
Am fost curioși să știm cine sunt sibienii care au ales aplicația noastră ca mijloc de comunicare cu Primăria. În urma unor interviuri amănunțite cu cetățenii care au făcut sesizări prin intermediul sistemului, am realizat un profil-robot (sau mai exact, un ”user persona”) al localnicului care trimite sesizări prin Sibiu City App.
Aflarea unui set de informații detaliate despre aceste persoane ne-a ajutat să dezvoltăm o comunicare mai facilă cu utilizatorii și să înțelegem nevoile și dorințele lor legate de aplicație. Și, în final, să le oferim o experiență de utilizare cât mai plăcută.
Utilizatorul tipic al modului de Raportări Incidente este bărbat, cu vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani, cu studii superioare și o meserie din domeniul tehnic. Folosește aplicația nu mai rar de o dată pe săptămână, ori de câte ori vede în jur ceva care nu e la locul lui, cum ar fi gropi pe străzi, gunoaie aruncate, etc. Deschide aplicația în primul rând pentru aceste raportări, dar și pentru a vedea ce evenimente au loc în oraș. Este pasionat de activități sportive, fiind animat de un puternic simț civic și recomandând aplicația și modulul de raportări Incidente prietenilor și colegilor de muncă.
Update-uri noi
Nu doar profilul utilizatorilor ne ajută să îmbunătățim Sibiu City App, ci și feedback-ul constant pe care îl primim de la aceștia. Ultimul update de care a beneficiat aplicația a inclus 2 modificări aduse sistemului Raportări Incidente:
– userii pot vedea acum istoricul răspunsurilor din partea Primăriei Sibiu și pot urmări mai ușor statusul sesizărilor
– răspunsurile venite la o sesizare pot avea acum atașate și imagini sau PDF-uri