TimișoaraCityApp – Un sistem informațional modern de care timișorenii aveau nevoie

Timișoara City App – Un sistem informațional modern de care timișorenii aveau nevoie

Data lansării: 1 Decembrie 2014
Obiective atinse: ghid turistic în română și engleză, agenda de evenimente a orașului, ghid de timp liber, acces gratuit pentru operatorii culturali ai orașului, promovarea business-urilor locale, campanii digitale și de print pentru promovare.

Timișoara City App: Un proiect pe termen lung, inițiat și finanțat de către Eventya

După derularea cu succes a proiectelor de Eventya City App pe Sibiu și Cluj, ne-am decis că este momentul să începem și primul proiect din regiunea Banatului. Și, pentru că unii dintre noi și-au petrecut cei mai frumoși ani din viață, adică cei ai studenției, în Timișoara, alegerea n-a fost una grea. Chit că efortul pentru acoperirea din punct de vedere informațional a unui oraș de aproape 303,000 locuitori nu este tocmai o treabă de azi pe mâine.
Proiectul a început în octombrie 2014 prin redactarea unui ghid turistic al Timișoarei, orientat spre utilizatorii de smartphone și spre navigarea specifică pe care acest tip de dispozitive o impune. S-au conceput texte relativ scurte, dar consistente în informație, și ‘istorii’ ale locurilor, completate cu fotografii mai vechi sau mai noi. Au urmat corecturi, completări, ștergeri și adăugiri, iar în final textul a fost tradus și în limba engleză pentru a oferi turiștilor străini oportunitatea de a descoperi istoria orașului direct de pe telefonul lor mobil.
Data lansării a fost fixată la 1 decembrie 2014. Timpul destul de scurt ne-a permis totuși și introducerea primelor categorii de servicii, cele pe care știm că utilizatorii noștri de City App-uri le caută cu cea mai mare frecvență: puburi, cafenele, ceainării, restaurante, hoteluri, pensiuni, hosteluri, săli de sport. La sfârșitul fiecărei zile de muncă, sistemul de tip GIS (geographic information system) al Eventya stoca tot mai multe coordonate și informații despre locații de servicii și obiective turistice ale orașului. Ca de obicei, satisfacția lucrului bine făcut (sperăm că nu s-a făcut Trademark din expresia asta) bate orice altă recompensă.
Ca și în celelalte orașe, crearea și întreținerea agendei de evenimente a orașului au necesitat un efort susținut. Grupul de timișoreni care s-a alăturat echipei noastre a reușit într-un timp record să digitizeze pentru întreaga lună decembrie 2014 aproximativ 80% din evenimentele orașului, unele chiar necunoscute publicului larg, datorită lipsei de vizibilitate a locațiilor care le găzduiau sau organizau.
Recunosc că am fost plăcut surprins de deschiderea pe care am primit-o din partea câtorva asociații și organizații culturale, care au dorit ca imediat după lansarea aplicațiilor mobile să-și înceapă publicarea și promovarea evenimentelor și să facă vizibilă Timișoara City App publicului lor spre care au putut, de atunci înainte, să trimită informații direct în smartphone-urile lor.

Agendă de evenimente completă a orașului

În momentul de față, aplicațiile Timișoara City App pentru iOS și Android afișează în detaliu toată agenda culturală și aproape toate evenimente publice ale orașului. Unul dintre obiectivele proiectului constă în oferirea accesului gratuit în platformă pentru organizatorii sau promoterii de evenimente.  Aceștia își pot face cunoscute concertele, spectacolele, workshopurile, petrecerile etc. în aplicațiile mobile care țintesc comunitatea timișoreană. Pentru deschiderea unui cont gratuit de organizator de evenimente publice, trimiteți-ne un scurt mesaj cu datele dvs. aici.

 

Timișoara City App și Timișoara Capitală Culturală

Accesul pentru promovarea evenimentelor culturale este și va fi gratuit în TimișoaraCityApp. Invităm toți operatorii culturali ai orașului să urce la un nivel superior promovarea pe care o fac, folosind un sistem de mobile marketing dedicat localnicilor, dar și turiștilor. În măsura în care aceștia vor folosi această platformă de informare, Timișoara Capitală Culturală va beneficia la data lansării sale de o agendă ‘mobile’ de evenimente cu vechime și notorietate. Ne declarăm deschiderea spre un parteneriat cu organizatorii proiectului Capitala Culturală și credem că avem multe beneficii de adus comunității timișorene pe termen lung.

O echipă de timișoreni care s-au chemat unii pe alții

sau “oamenii foarte buni cunosc oameni foarte buni”

Ca orice alt proiect de City App pe care l-am inițiat într-o comunitate, și acesta s-a bazat pe câțiva oameni de-ai locului, care au văzut importanța și beneficiile pe termen lung ale proiectului. Talentul lor scriitoricesc, atenția la detalii și abilitățile de PR au asigurat un start bun din punctul de vedere al conținutului agendei de evenimente, al ghidului turistic și al răspândirii accesului la aplicație pentru organizatorii de evenimente.

Bogdan Munteanu – Scriitor
Coordonator al Agendei Culturale, PR & Comunicare
www.bogdanmunteanu.com

Sorana Vlădia – Studentă Master Univ. de Vest, Fac. de Litere
Content Management, Digital Marketing

Dana Sabie – PR & Marketing
Content Management, Social Media

Alexandra Irimia – Ghid Turistic
Consultant Ghid Turistic, Traduceri engleză
www.timisoaratourguide.com

Alex Grigorie, Bristena Nistor – Agenția de Marketing YellowTree
www.yellowtree.ro

Delia Crăciun, Ingrid Diac – Institutul Cultural Francez
Julia Dobre – Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely
Diana Petruț – Librăria Cărturești
Manuela Zvâc – Librăria Cartea de Nisip 

Credite și mulțumiri

Prietenilor și altor timișoreni pe care, deși nu-i cunoaștem direct, ne-au încurajat să-i dăm înainte, că ei au nevoie de un „app ca cel din Cluj și Sibiu”. Lui Andrei și Simo, care ne-au găzduit, ne-au făcut mâncăruri speciale și ne-au încurajat când aveam nevoie, lui Florin (‘Dog’) și Simonei, pentru ospitalitatea lor, domnului deputat Zsolt Molnar, pentru că ne-a ascultat, a crezut în proiect și ne-a recomandat în stânga și în dreapta, Centrului Cultural Francez, în special Deliei Crăciun, Centrului Cultural German, Juliei Dobre (Teatrul Maghiar).
Și celor peste o mie de oameni din Timișoara care au descărcat aplicația în mai puțin de o lună.