4 motive pentru care utilizatorii nu primesc notificările tale și ce poți face în legătură cu asta

Creezi conținut interesant în aplicația ta, îl promovezi pe toate canalele dar descoperi apoi că ele nu ajung pe telefoanele tuturor utilizatorilor tăi? Există multe motive pentru care se întâmplă acest lucru și de multe ori ”vina” nu e a ta, nici a utilizatorilor, ci doar o consecință a modului în care funcționează device-urile noastre și a configurării soft-urilor de pe ele.

Chiar și așa, notificările push din aplicație sunt printre cele mai directe și puternice comunicări de marketing pe care le poți trimite audienței tale. Folosite cu cap, ele pot genera rezultate mult mai spectaculoase decât social media, newsletter-ul sau alte metode de comunicare, pentru că nu concurezi pentru atenție pe o scenă pe care alți 1000 de actori ”vorbesc” tare și deodată :).

Am adunat mai jos câteva motive din cauza cărora e posibil ca notificările trimise de tine să nu ajungă la unii utilizatori și ce poți face în legătură cu asta.

 

1. Nu și-au dat acceptul pentru a primi notificări de la aplicația ta

Ăsta e aspectul asupra căruia ai cel mai mic control. De când avem smartphone-urile ”lipite” de mâini 24 de ore din 24 am început să simțim presiunea notificărilor și mesajelor care niciodată, zi sau noapte, nu se opresc. Așa că mulți oameni aleg să selecteze cu mare atenție căror aplicații le dau voie să le trimită notificări, și cărora nu. Trebuie să respectăm asta, să îi tratăm cu mare grijă pe cei care s-au abonat, și să le trimitem doar mesaje relevante pentru ei.

2. Dar nici nu au aflat ce ratează, dacă nu și-au activat notificările de la tine

Cum ar putea ști utilizatorii sau potențialii tăi utilizatori ce ratează dacă nu primesc mesajele tale? Nu-i o întrebare ușoară, aici trebuie să fii creativ. Ce alte canale folosești să te promovezi? Spune-le constant, folosind acele canale, ce tip de informație trimiți prin intermediul app-ului. Dar ai grijă să fie ceva relevant, pe care utilizatorii chiar și-l doresc, sau ceva vital pentru ei, care le ușurează viața.

Poți folosi și testimoniale aici. Roagă-ți cei mai activi useri să îți trimită 2-3 rânduri despre app-ul tău și de ce le este el util. E mereu mai bine să te laude alții decât să o faci tu singur :).

3. Intri în raza de acțiune a modului Do Not Disturb

Poate ai uitat să ții cont și de asta, dar ora la care trimiți notificările e foarte importantă. Tot din categoria măsurilor pe care le luăm pentru liniștea noastră ”digitală” face parte și activarea modului Do Not Disturb între anumite ore, dimineața și seara. Și dacă tu nu îl folosești, asta nu înseamnă că nu sunt mulți oameni care o fac. Notificările trimise dimineața devreme sau seara târziu fie nu ajung pe telefonul user-ilor tăi fie sunt șterse, la grămadă, dimineața printre multe altele.

 

4. O mulțime de setări specifice iOS și Android

La finalul zilei, atât telefoanele Android cât și cele de la Apple au o mulțime de setări, uneori chiar implicite, care pot afecta trimiterea notificărilor. Ajută să știi toate aceste situații pentru momentele în care un utilizator își dorește foarte mult să primească notificările tale, nu poate, iar tu îți dorești să îl ajuți să o facă. Iată câteva dintre cele mai frecvente motive:

  • notificările sunt oprite total sau pentru aplicația ta în particular. De obicei poți vedea asta în: Settings > Apps & Notifications > [App name] > Notifications
  • telefonul a intrat în Power Saving Mode, iar notificările neesențiale au fost oprite
  • la fel, notificările ar putea fi oprite pentru că telefonul e setat să economisească transferul de date, în Data Saving Mode
  • nu are instalată cea mai recentă versiune a aplicației. Asta se rezolvă rapid cu un update din Store.
  • aplicația nu are permisiunea de a rula în background, atunci când nu o folosești. Poți verifica asta tot din setări, de la permisiunile acordate aplicațiilor
  • dacă nimic din toate astea nu funcționează, uneori un restart al telefonului poate soluționa ca prin minune anumite probleme ale oricărui telefon :).

Dacă te-ai lovit și de alte situații, sau și mai bine, cunoști și alte trick-uri în ceea ce privește funcționarea notificărilor în app-urile Eventya, dă-ne un semn pe contact@eventya.net, suntem bucuroși să aflăm mai multe sau să te ajutăm.

Dacă ești curios cum poți avea și tu propria aplicație mobilă prin care să trimiți notificări, dă-ne un semn aici.