5 motive pentru a folosi tehnologia mobile în promovarea turistică

5 motive pentru a folosi tehnologia mobilă în promovarea turistică

Tendințele din domeniul turistic se schimbă în funcție de așteptările și cerințele turiștilor, iar în acest sector dominat de concurență, succesul destinației tale depinde de viteza cu care te adaptezi pieței.

Drept urmare, așteptările și cerințele turiștilor pot reprezenta puncte de plecare în dezvoltarea sau redefinirea unor strategii de promovare a destinației.

Tehnologia mobilă, în domeniul turismului, este principalul motor care duce la îmbunătățirea experiențelor utilizatorilor. Turismul pe mobil poate să însoțească utilizatorul încă din stadiul incipient al planificării și rezervării unei excursii/vacanțe și, odată ajuns la destinație, poate să-i ofere posibilitatea de a experimenta orașul/regiunea și atracțiile turistice prin intermediul telefoanelor inteligente și al tabletelor.


În prezent, turiștii se așteaptă să găsească pe smartphone-ul lor cea mai rapidă cale de a ajunge de la punctul A la punctul B și, în același timp, vor să primească informații în timp real despre drumul de la A la B sau despre orice destinație/atracție turistică în timpul unei călătorii.


Promovarea turistică a unei destinații/regiuni prin intermediul tehnologiei mobile reprezintă un trend în sectorul turistic și, mai ales, o necesitate care răspunde așteptărilor și cerințelor turiștilor.

În plus, tehnologia mobile este benefică în promovarea turistică pentru că: 

1. 81% din căutări se fac de pe device-uri mobile – este mult mai rapid și convenabil.

2. a devenit deja o obișnuință, atunci când călătorim, să căutăm în AppStore sau GooglePlay un ghid turistic al destinației alese.

3. 51% din cei care folosesc mobilul pentru a căuta informații sunt dispuși să și efectueze acțiuni ulterioare de achiziție a unui serviciu, cum ar fi rezervări sau plăți.

4. 68% din căutările legate de vacanțe și călătorii, de pe mobile, sunt motivate de obținerea de informații suplimentare în timpul călătoriei.

5. tehnologia mobile ajută organizațiile și companiile locale să se promoveze direct, pe noi canale, de unde pot atrage clienți.