Vă sună probabil cunoscută expresia „Content is King” (Conținutul este rege). Este titlul eseului scris de Bill Gates în 1996 în care a descris Internetul ca pe o piață de conținut. „Dacă oamenii pornesc un calculator pentru a citi un ecran, atunci aceștia trebuie recompensați cu informație actualizată și de calitate pe care să o poată explora în voie.”- scria Gates despre importanța conținutului dar și a consecvenței în eseul său.
Când conținutul este regele, consecvența este regina
Conținutul de calitate determină privitorul să observe brandul, iar consecvența îl ajută să și-l amintească. In lumea digitală informația este în continuă schimbare. Cel mai de preț conținut poate să dispară în doar câteva minute. Potrivit Website-urilor Sprocket, „durata de viață” a unui tweet este de doar 18 minute. Postările durează aproximativ 5 ore pe Facebook, 21 de ore pe Instagram, 24 de ore pe LinkedIn și aproximativ 20 de zile pe YouTube. Platforma de socializare unde postările sunt cele mai dăinuitoare este Pinterest (o postare poate rămâne vizibilă 4 luni).
Din păcate se aplică rețeta „ziua și conținutul nou”. Cu cele peste 1,8 miliarde de website-uri aflate la ora actuală pe Internet, impunerea identității vizuale devine o adevărată provocare. Pentru menținerea pe piață a brandului și pentru a crește loialitatea clienților, consecvența trebuie să reprezinte una dintre prioritățile strategiei de comunicare.
Cât de des ar merită să postați pe platformele social media?
Nu există nici o rețetă magică despre cât de des merită să postezi pe platformele de socializare. Dacă postați prea des riscați să enervați urmăritorii, dacă postați prea rar îi pierdeți. În multe situații ajută flerul responsabilului social media care ajunge să înțeleagă și să „simtă” publicul țintă.
În concluzie, postați frecvent, dar nu prea des și creați conținut interactiv ce poate fi multiplicat. Coschedule.com recomandă următoarea frecvență:
- Facebook – 1 postare / zi
- Instagram – 1 sau 2 mesaje / zi
- Twitter – 15 mesaje / zi
- Pinterest – 11 mesaje / zi
De ce este atât de importantă consecvența?
11 persoane noi se alătură rețelelor de socializare în fiecare secundă. Bugetele pentru marketingul social-media se vor dubla până în 2023. Din ce în ce mai multe companii investesc în exploatarea cât mai aprofundată a rețelelor de socializare. Pentru a ține pasul în marekting-ul social media, specialiștii recomandă să aveți în vedere încă 2 aspecte pe lângă conținut și consecvență: Vocea și estetica brandului!
Concentrați-vă pe dezvoltarea unei voci puternice de brand. Ieșiți în față cu elemente diferențiatoare (USP – Unique Selling Proposition). Monitorizați permanent impactului postărilor, cunoașteți-vă clienții și oferiți-le ceea ce așteaptă de la dumneavoastră!
Fiți coerenţi în crearea identității vizuale. Fiți exigenți cu estetica brandului dumneavoastră, explicați mesajele elementelor vizuale și stabiliți concret modul de exprimare. Alegeți o culoare sau o paletă de culori, unul sau două fonturi și utilizați tehnici de editare a fotografiilor similare. Acest lucru va ușura consumatorii să vă identifice și să vă rețină. Investiția în vizibilitate ajută brandul să ajungă „departe”.
Experimentați, monitorizați rezultatele și renunțați la ceea ce nu funcționează. Concentrați-vă pe strategiile eficiente. Acum că ați aflat mai multe date despre eficiența acțiunilor din platformele social media, este timpul pentru o postare!
Sursa: