Cum atragi utilizatori noi în aplicație prin bartere media

Actualizarea și promovarea sunt condițiile de bază pentru succesul unei aplicații. Ghidul turistic digital al unei destinații turistice sau platforma pentru cetățeni sunt instrumente interactive deosebit de utile, însă pentru a ajunge din store-uri pe telefoanele mobile, aplicația trebuie să devină cunoscută.

În articolele precedente am descris cum am promovat Sibiu City App în online și în offline, iar acum împărtășim cu voi experiența parteneriatelor media cu organizatorii de evenimente, cum atragi utilizatori noi în aplicație prin bartere media. 

Publicul evenimentelor – noii utilizatori

Agenda evenimentelor sibiene oferă publicului larg experiențe variate tot timpul anului. Sezonul începe cu Târgul de Paști din aprilie, continuă cu prima parte a Festivalului de Jazz în luna mai, Festivalul Internațional de Teatru și Street Food Festival în iunie, Sibiu International Street Art Festival și Red Bull Romaniacs în iulie, Artmania în august, Transilvania Gastronomică în septembrie, Astra Film Fest în octombrie, și se încheie cu Târgul de Crăciun.

Fiecare eveniment are propria identitate vizuală și propriul public țintă căruia poate să-i furnizeze programul integral prin intermediul calendarului interactiv al aplicației. La rândul lui, fiecare organizator de evenimente oferă în schimb promovare pe propriile platforme de comunicare.

Beneficii în ambele sensuri

Deși sunt destul de greu de monitorizat, parteneriatele media sunt utile pentru creșterea vizibilității pe termen lung în destinație. În multe cazuri utilizatorii rămân aceeași, dar în urma unei campanii de promovare își vor reaminti de aplicație și vor începe din nou să o folosească. Depinde de creativitatea fiecăruia prin ce metode de promovare utile conectează evenimentul cu aplicația.

Studii de caz – Sibiu City App

Sibiu City App leagă cu ușurință parteneriate media deoarece este aplicația oficială a Primăriei Municipiului, principala sursă de finanțare a majorității proiectelor, dar și datorită deschiderii organizatorilor de evenimente.

Monitorizarea rezultatelor se face cu ajutorul link-urilor generate în platformele dedicate (Branch, Bitly), prin care se poate urmări numărul de click-urile pe link, numărul de instalări generate prin accesarea link-ului și redeschiderea aplicației de către utilizatorii pasivi.

#1. Focus in the park

31 august – 2 septembrie / Parcul Sub Arini Sibiu

Campanie de promovare:

  • Eveniment de grup dedicat;
  • Preluarea programului în agenda evenimentelor;
  • 5 postări social media;
  • Investiție: 30 ron.

Rezultate Branch:

  • 621 de click-uri pe link;
  • 65 de instalări din link;
  • 62 de redeschideri.

Rezultate Facebook:

  • 7,2K Reach
  • 532 Interacțiuni

#2. Sibiu Guitar Meeting

21 – 24 septembrie 2018 / Piața Mică Sibiu

Campanie de promovare online:

  • Eveniment de grup dedicat;
  • Box de promovare a programului pe homepage-ul aplicației;
  • 1 push al evenimentului către utilizatorii aplicației;
  • 6 postări facebook;
  • Investiție: 60 ron.

Rezultate Branch:

  • 163 de click-uri pe link;
  • 36 de instalări din link
  • 6 redeschideri.

Rezultate Facebook:

  • 4,2 K Reach;
  • 112 Interacțiuni.

 

#3  Astra Film Festival

15 – 21 octombrie 21 / Sibiu

Campanie de promovare online:

  • Eveniment de grup dedicat celor mai importante filme;
  • Promovare în homepage-ul aplicației;
  • 1 push al evenimentului către utilizatorii aplicației;
  • 7 postări pe platforma social media;
  • 1 Concurs pentru câștigarea a 3 full- pass-uri în valoare totală de 375 ron;
  • Investiție: 0 lei.

Campanie de promovare offline:

  • Tipărirea de semne de carte personalizate cu evenimentul și Sibiu City App oferite gratuit;
  • 2 variante de imagine;
  • 200 de bucăți;
  • 0,35  lei / bucată;
  • Distribuire: Centrul de Informare Turistică, spațiile de desfășurare a evenimentului și structuri de cazare din oraș.

Rezultate:

Branch:

  • 120 click-uri;
  • 13 instalări noi;
  • 41 de redeschideri.

Facebook:

  • 3,3 K Reach;
  • 243 acțiuni.

#4. TedX Sibiu

 24 noiembrie 2018 /  Teatrul Gong

Campanie de promovare online:

  • Eveniment dedicat;
  • Promovare în homepage-ul aplicației.

Va urma:

  • O serie de postări cu speakerii TedX Sibiu;
  • 1 push al evenimentului către utilizatorii aplicației.

Campanie de promovare offline:

  • 150 de semne de carte personalizate cu evenimentul și Sibiu City App incluse în welcome pack-uri

Rezultate:

Va urma:

  • Logoul pe toate materialele tipărite;
  • Menționarea Sibiu City App ca partener media în discursuri și comunicate de presă.

Leave a Reply: