4 concepte de marketing de destinație la care ar trebui să renunți

4 concepte de marketing de destinație la care ar trebui să renunți

Pe măsură ce comportamentul consumatorilor se schimbă, și modelele de promovare a unei destinații trebuie adaptate la noile realități ale pieței. E foarte important să fii conștient de noile paradigme și să te adaptezi din mers la noile realități, iar pentru a face asta e întâi nevoie să te descotorosești de cele vechi. Vom vorbi mai jos despre 4 dintre practicile de marketing de destinație ce nu mai sunt chiar actuale, și ce putem face pentru a le evita.

target

Mesaje și campanii uniformizate, fără target specific

Să te adresezi turiștilor în masă, cu mesaje uniforme și să speri că unii dintre ei vor fi atrași de ceva anume din expunerea ta pentru a fi curioși ulterior să îți viziteze destinația pur și simplu nu mai e de ajuns. Marketingul, în orice domeniu, are nevoie de audiențe bine definite pentru care să ”croiască” mesaje personalizate, specifice.
În plus, asta e o metodă de a-ți folosi eficient bugetele de promovare. Ce ai prefera, să cheltui bani pentru ca mesajul tău să ajungă la 1 milion de oameni despre care nu știi absolut nimic, sau, pentru aceeași sumă să faci ca el să ajungă către câteva mii de oameni pasionați de ceea ce ai tu de oferit și care vor spune ulterior și preietenilor lor despre destinația ta?

reach

Reach-ul online ca singură măsură a succesului

Da, cifrele legate de traficul web al site-ului tău sau al paginilor tale de Social Media sunt o măsură a numărului de oameni care au aflat despre destinația ta. Dar concentrându-te prea tare pe acestea s-ar putea să pierzi din vizor obiectivul principal – acela de a ajunge la și a interacționa cu oameni care chiar iubesc destinația ta. Până la urmă, știi și tu că poți cumpăra câți vizitatori vrei pentru web-site-ul tău folosind Google Adwords, dar la ce te ajută asta, înafară de raportările finale, dacă oamenii nu au și acționat asupra informației pe care au descoperit-o?
Peste câțiva ani de acum încolo, e posibil să nici nu mai ai nevoie de un website, mulțumită lui Google Destinations și altor servicii similare. Ele sunt într-adevăr elemente disruptive pentru industrie, dar vin și cu oportunități enorme. De pildă, o mulțime de bani economisiți, dacă înveți să te promovezi eficient pe aceste platforme în loc să încerci să atragi oamenii spre propriul website.
Traficul organic este o măsură bună a succesului, într-adevăr. Ar trebui să urmărești mereu dacă chiar oferi informații valoroase, pe care oamenii le caută și le folosesc ulterior sau le share-uiesc mai departe. Caută mereu să adaugi conținut valoros în vastul internet, și rezultatele nu vor întârzia :).

map

Faptul că e absolut necesar ca orice destinație să aibă un centru de informare turistică

Centrele de informare turistică sunt adesea văzute ca o manifestare offline absolut necesară a DMO-urilor. Dar dacă nu ești atent, ele pot să constituie doar un pas inutil în călătoria turistului tău, din moment ce există atât de multe surse de informare virtuale. Chiar e necesar ca ei să treacă printr-un punct fizic pentru a afla despre ceea ce ai tu de oferit? Sau poți mai degrabă să mergi tu către turist cu serviciile tale?
Îți poți oferi serviciile și cunoștiințele despre destinație turiștilor printr-o mulțime de platforme și servicii virtuale, precum TripAdvisor, SMS, Social Media, email, oferindu-le ceea ce au nevoie fără a adăuga încă un pas în experiența finală. Poți face aceste lucruri și înainte, și după ce călătoria a avut loc. Chiar și acum, angajații tăi de la Centrul de Informare pot face asta din locația fizică în care întâmpină turiștii, și probabil că vor comunica cu un număr mai mare de oameni decât numărul celor care le intră, fizic, pe ușă. O alternativă ar fi să creezi puncte de informare mobile, în locurile în care știi că se vor afla mulți turiști într-o perioadă de timp determinată. În niciun caz nu trebuie să te gândești că va trebui să dai oameni afară, ci doar va trebui să îți optimizezi investițiile și munca echipei tale pentru a adresa nevoile reale ale turiștilor din zilele noastre.

collab

Promovarea destinațiilor cade în totalitate în sarcina DMO-urilor

Din momentul în care a devenit posibil pentru orice turist să spună și să propage povestea experienței sale într-o destinație rolul unui DMO s-a schimbat fundamental. În continuare multe DMO-uri nu fac altceva decât să-și promoveze propriile povești și perspective. Și pentru că actorii mici din turism nu au bugetele necesare pentru a cumpăra publicitate dar (unele) DMO-uri o au, ceea ce ele promovează ajunge să fie adesea mai vizibil. Însă nu și mai relevant pentru turiști.
Ceea ce ai putea să faci pentru a câștiga această relevanță este să dezvolți experiențe remarcabile pe care vizitatorii să le share-uiască și să creezi la rândul tău conținut cât mai de calitate și atractiv. Până la urmă, rolul tău în calitate de promoter al destinației este să gestionezi felul în care ea ta este potretizată de toate aceste experiențe individuale ale celor care îți vizitează sau oferă servicii în destinația ta. Iar acest portret trebuie să fie cât mai autentic și în linie cu ceea ce destinația reprezintă.

În final, tot ceea trebuie să te preocupe este felul în care te adaptezi schimbărilor și profiți de oportunitățile pe care acestea le aduc. Turismul este un domeniu viu și dinamic, și nu vei putea evita aceste schimbări, orice ai face.

Sursă articol.