Cele mai bune campanii de advertising în turism din 2017

Cele mai bune campanii de advertising în turism din 2017

La Festivalul Internațional al Creativității (Cannes Lions) din Franța s-au ales cele mai interesante și creative campanii de promovare a unei destinații turistice realizate în 2017. Iată povestea fiecăreia, și ce impact au avut:

1. Doors of Thrones, Tourism Ireland

Agenție: Publicis London

Concept: Popularul serial HBO „Game of Thrones” a impulsionat foarte mult turismul în locațiile spectaculoase în care s-a filmat, inclusiv în Irlanda de Nord. Când furtuna devastatoare Gertrude a distrus copacii de pe plaja Dark Hedges (o știți din serial drept “The Kingsroad”), Asociația de turism din Irlanda a folosit rămășițele copacilor pentru a crea uși sculptate cu scene din Game of Thrones. Ușile cu scene din serial au fost împărțite în pub-uri și alte locații din Irlanda de Nord încurajând și mai mult turismul în toată zona. Filmulețul care ilustrează campania a avut aproximativ 17 milioane de vizualizări și a ajuns la 126 milioane de oameni.

2. Visit Britain, Expedia

Agenție: 180 LA

Concept: Londra este cea mai populară destinație turistică pentru americani atunci când vizitează Marea Britanie. Pentru a încuraja dispersarea turiștilor și în alte zone decât Londra, Visit Britain și Expedia și-au unit eforturile și au realizat 5 filme identice despre zone diferite din țară, cu oameni din partea locului. În fiecare film localnicul prezintă destinația sa ca fiind singura care merită vizitată pentru a experimenta Marea Britanie autentică. Dialogurile sunt identice, dar mici detalii arată particularități care fac fiecare zonă unică în felul ei.

3. Google Sheep View, Visit Faroe Islands & Atlantic Airways

Agenție: Liquidminds

Concept: Insulele Feroe compun una dintre cele mai mici și mai puțin cunoscute țări din lume. Nici măcar Google Street View nu le-a mapat străduțele. A fost nevoie de o idee foarte creativă pentru a populariza turismul aici… Așa a apărut „Google Sheep View”: de câteva oi au fost prinse camere video care filmează 360 de grade și telefoane mobile iar acestea au fost lăsate apoi libere în natură.

Filmările cu natura spectaculoasă și unică de aici au fost preluate de mari publicații internaționale și au generat peste 2 miliarde de vizualizări, aducând o valoare de PR pentru Insulele Feroe care a fost estimată la 50 de milioane de dolari.

4. Out of Office Travelogue, Qantas

Agenție: The Monkeys

Concept: Sunt deja multe studii care au arătat că oamenii iau decizii legat de unde vor călători în principal pe baza sugestiilor de la prieteni sau familie. Qantas, Compania Națională de Zboruri din Australia și agenția The Monkeys au creat campania “Out of Office Travelogue.” Atunci când lipsesc de la birou și doresc să își seteze un mesaj de ”out of office”, oamenii pot intra pe site-ul Qantas unde își conectează contul de Instagram cu adresa de e-mail. Astfel, orice fotografie postează pe instagram cu hashtag #qantasoutofoffice va fi folosită în mesajul automat de out-of-office pe care îl vor primi cei ce încearcă să îi contacteze în concediu.

Mai mult, din mail-ul primit se pot rezerva direct călătorii în destinația în care s-a făcut poza. Pentru a lansa această campanie, Qantas a dus mai mulți infuenceri de pe Instagram în insula de lux Hayman. Peste 10,000 de mesaje de „Out of Office” cu poze au fost date în aceea zi iar programul a primit susținerea Instagram.

5. Cinema to Go, Air France

Agenție: BETC

Concept:  De câte ori te-ai simțit frustrat la finalul unui zbor din cauză că nu ai apucat să termini de văzut filmul la care te uitai? Air France, compania despre care se spune că are cea mai bună selecție de filme de vizionat în avion, a vrut să corecteze această problemă și să facă mai cunoscută oferta sa cinematografică. Prin programul Air France “Cinema To Go”, 10,000 pasageri au primit cadou un card iTunes care-i direcționa spre selecția de filme difuzată de Air France. În felul acesta pasagerii își puteau termina acasă filmele începute în timpul zborului.

6. Brad is Single, Norwegian

Agenție: TRY

Concept:  Compania de zboruri din Norvegia a mizat pe divorțul dintre Brad Pitt și Angelina Jolie în campania sa, oferind un discount la prețul zborului Londra – Los Angeles și folosind headline-ul “Brad este singur.”

7. Quest to Legoland, Legoland Florida Resort

Agenție: VML

Concept:  Legoland și agenția VML au folosit datele GPS de pe telefonul mobil pentru a crea adevărate aventuri pentru familii atunci când acestea fac o drumeție în parcul lor tematic. Odată ce utilizatorul intră în locație, aplicația îi planifică o rută în Legoland ce include 60 de puncte de interes, fiecare incluzând și câte o activitate. Aceste puncte de interes din parc sunt integrate în povești/experiențe special customizate, iar utilizatorii pot alege una din cele patru experiențe disponibile la fiecare punct de interes. Pentru că poți întâlni mii de obiective turistice, fiecare experiență este de fapt unică pentru vizitator.

8. The Swedish Number, Swedish Tourist Association

Agenție: INGO

Concept:  „Numărul de Telefon” din Suedia este o campanie ce s-a remarcart în 2016 dar a revenit și în 2017. Scopul campaniei a fost nu doar creșterea turismului în Suedia ci, mai degrabă, creșterea numărului de membri din Asociația de Turism a Suediei (STF), care înregistrase o scădere în numărul de membri activi, mai ales în rândul tinerilor. Studiul a arătat că suedezii sunt mândri și le face plăcere să povestească străinilor despre destinațiile spectaculoase din țara lor, dar sunt mult mai puțin încântați să vorbească între ei despre aceste lucruri. Drept urmare, au pus la dispoziția oricui un număr de telefon unde oameni din toată lumea puteau suna și pune întrebări despre Suedia. Această campanie a generat creșterea numărului de membri în STF, mai ales în grupul de vârstă 16-25 și 15-30 de ani și a generat aprox. 9.324 miliarde impresii media.

9. Van Gogh’s Bedrooms: Let Yourself In

Agenție: Art Institute of Chicago — Leo Burnett Chicago

Concept:  Campania câștigătoare a concursului a fost una de turism cu caracter local. Cunoscutul Institut de Artă din Chicago (AIC) este foarte iubit și vizitat de turiști dar este cam ignorat de localnici, care-l consideră oarecum intimidant. Doar 25% dintre vizitatori sunt localnici. AIC dorea să arate că sunt totuși un loc primitor … și cum au făcut asta cel mai bine? Au chemat câțiva oameni să locuiască acolo! Ca parte a unei expoziției Van Gogh, Institutul a recreat camera artistului și a pus-o de închiriat pe Airbnb. A fost cea mai de succes expoziție a muzeului din ultimii 15 ani, dar, și mai important, a fost un real succes pentru localnici. Procentul de vizitare s-a schimbat în favoarea localnicilor cu 97%.