Conform unor studii recente, din totalul timpului petrecut în online, 50% ni-l petrecem folosind aplicații mobile în detrimentul variantelor web. Bineînțeles că acest trend se răsfrânge și asupra pieței de turism, iar modul în care te diferențiezi pe piață va trebui să țină mereu cont de acest aspect. Care ar trebui să fie strategia ta dacă ai un concept sau idee de aplicație turistică ? Care sunt uneltele / tool-urile pe care trebuie să le folosești ca DMO ca să te adaptezi așteptărilor turiștilor din ziua de azi?
În continuare ne vom concentra pe 5 segmente de business care atrag câștiguri din turism, pentru a descoperi cum pot aplicațiile mobile să vină în ajutorul promovării unei destinații.
Agențiile de Turism
Pentru o agenție de turism, o aplicație este unealta perfectă pentru a ține legatura cu clienții săi, pentru că poate oferi constant informații relevante legat de cele mai trendy detinații sau de ofertele speciale din portofoliul său. În plus, folosind notificările Push, agențiile de turism nu mai trebuie să aștepte ca potențialii clienți să-și verifice e-mailul sau să se teamă că newsletterel-e sale se vor pierde în căsuța de e-mail a clientului printre alte zeci de newslettere.
Pentru a crește speranța de viață a unei aplicații turistice pentru o agenție de turism, pe lângă folosirea inteligentă a notificărilor de tip Push, secretul este să te folosești de expertiza și brandul agenției tale și să oferi prin aplicație tururi ghidate ale orașului sau regiunii, pe lângă funcționalitățile de rezervări sau cupoane.
Firmele de transport
Transportul joacă un rol important în planificarea călătoriei, iar pentru firmele de transport o aplicație mobilă e de cele mai multe ori o necesitate, nu doar un moft. De exemplu, pentru o companie de transport feroviar, o aplicație poate îmbunătăți experiența turistului cu notificări push care te pot atenționa dacă sunt întârzieri, incidente sau îți poate spune și despre serviciile on-board de la restaurant sau kiosk-ul de ziare. O aplicație este o unealtă bună de a te adresa diferitelor grupuri de clienți, pentru a-i targeta cu oferte diferite în funcție de vârsta lor, de obiceiurile de călătorie, etc.
Aceleași lucruri se aplică și în cazul firmelor de închirieri de mașini. Partea cea mai dificilă este să găsești nișa căreia vrei să i te adresezi.
Organizațiile de marketing a destinațiilor (OMD-uri)
Destinații precum orașe, regiuni sau chiar țări pot folosi aplicațiile mobile pentru a arăta potențialilor turiști de ce destinația lor este specială prin prezentarea unor peisaje spectaculoase, a unor tradiții unice sau particularități culturale. Pentru a avea o șansă în fața jucătorilor importanți din industrie (ca Yelp, TripAdvisor sau Lonely Planet) trebuie să te concentrezi pe calitatea conținutului și pe valoarea adăugată pe care o poți aduce turiștilor.
Cheia este multifuncționalitatea: sfaturi utile, informații pentru vizitatori (puncte de interes precum muzee sau atracții turistice, etc.), indicații despre cum să ajungi dintr-un loc în altul, toate astea vin în ajutorul turiștilor. O aplicație cu conținut de calitate, validat de localnici, poate fi balanța perfectă între utilitate și inspirație.
Business-uri locale
O aplicație care listează cele mai bune hoteluri, restaurante, pub-uri, etc. dintr-o zonă poate fi destul de versatilă pentru a fi utilă pentru o gamă largă de useri. Poate fi folosită atât de turiștii aflați în căutare de cazare sau recomandări de distracție, dar și de localnici ce caută să descopere locuri noi și trendy din oraș!
Acest tip de aplicație poate fi ușor de monetizat prin parteneriate. Magazine locale, restaurante, baruri, prestatori de servicii, orice business interesat de o mai mare vizibilitate va putea oferi cupoane exclusiv prin aplicația ta mobilă, o situație de tip win-win pentru ambele părți.
Organizatorii de evenimente
Am vorbit până acum de localizare, dar o aplicație turistică poate să se axeze și pe temporalitate, și să includă și evenimentele dintr-un anumit oraș sau regiune. Turiștilor le e adesea dificil să găsească evenimentele cu adevărat de interes pentru ei într-un oraș străin, și chiar dacă internetul abundă de informație legat de evenimentele locale, aceasta e adesea în limba locală și disperasată pe o mulțime de site-uri. O aplicație cu evenimentele locale la zi, în mai multe limbi, și unde informația e structurată simplu și intuitiv va fi de un real ajutor pentru orice turist.