5 moduri în care organizațiile de marketing de destinație pot crea „experiențe”

Se spune tot mai des că turiștii din zilele noastre caută mai degrabă experiențe ieșite din comun și mai puțin confortul unei camere de hotel, distracție la all-inclusive sau atracții turistice foarte cunoscute.

E un aspect pe care nu îl poți ignora atunci când promovezi o destinație turistică, și dacă o faci, ar trebui să-ți reconsideri strategia de promovare. Nu e suficient să listezi oferte de cazare, restaurante și atracții din destinația ta, ci ar trebui mai degrabă să te gândești cum ai putea să creezi experiențe pentru turiștii care vor ajunge la tine. Am adunat mai jos câteva sfaturi despre cum poți face asta eficient.

Devino sursa de informații de călătorie numărul 1 pentru destinația ta

Unul dintre cele mai frustrantre lucruri atunci când te informezi online despre destinația spre care vrei să călătorești este faptul că găsești informațiile cu adevărat utile împrăștiate pe mai multe website-uri. Asigură-te că un potențial turist va găsi la tine tot ce are nevoie, și va fi scutit să caute informații în mai multe surse.

În primul rând, oferă celor ce intră pe website-ul tău o experință de vizitare frumoasă. Fă website-ul tău de destinație turistică un fel de centralizator pentru toate informațiile ce ar putea fi relevante pentru turiști. El nu ar trebui să fie doar un loc unde centralizezi oferte turistice și atracții turistice din zonă. Adaugă și secțiuni unde oamenii pot găsi mai multe informații despre ce pot face ca să se distreze sau ce pot vizita. Include informații despre comunitatea locală, despre tradiții, mediu, mediul de afaceri. Prin adunarea acestor informații într-un singur loc vizitatorii website-ului vor afla mult mai ușor informații interesante și relevante despre oraș și cultura lui. Încearcă să fii sursa de-facto de informații despre destinația turistică pe care o reprezinți.

Creează itinerarii de nișă în loc să listezi pur și simplu o listă de atracții turistice

Foarte multe website-uri turistice doar listează toate atracțiile turistice, restaurantele și hotelurile și îi lasă pe oameni să aleagă ce-i interesează. Atunci când vor să parcurgă un itinerariu mai specific, turiștii pot apela fie la un ghid turistic local, fie își pot căuta singuri informațiile dar toate metodele astea sunt destul de anevoioase.
Ce poți face, ca organizație de marketing de destinație, este să gândești itinerarii bazate pe interesele turiștilor sau pe zone / cartiere de interes. Itinerariile targetate sunt o modalitate mult mai interesantă de a-ți prezenta destinația, ușurând munca de căutare a diferitelor tipologii de turiști.

Folosește-te de „ambasadorii” destinației tale turistice

În marketingul din industria ospitalieră cele mai puternice și de impact povești despre o locație vin de la oameni care deja au vizitat-o și acum povestesc despre experiența lor. Unul dintre beneficiile Social Media pentru cei ce marketizează o destinație este faptul că îi pot găsi foarte ușor pe cei care „vorbesc” despre aceasta – acești ambasadori ai brand-ului (în acest caz ai destinației) și pot să afle cum li s-a părut. Oamenii urcă mereu poze din călătoriile lor pe platformele de Social Media, comentează la postările de pe pagina destinației respective sau chiar scriu povestea vizitei pe blogul personal. Cu ajutorul Social Media poți să-i stimulezi pe acești turiști „vocali” astfel încât mesajul și povestea lor să ajungă la cât mai mulți oameni.

Ajută-i pe turiști să împărtășească LIVE cât mai mult din experiența lor

Atunci când călătoresc într-o destinație cool, oamenii simt nevoia să vorbească despre asta și să se laude. Chiar dacă majoritatea au smartphone, nu este chiar la îndemână pentru ei să-și împărtășească experiența de turist atunci când o trăiesc. Alteori pur și simplu uită să posteze clipurile video sau pozele după ce au terminat călătoria.
Deși pare greu de crezut, un simplu semn în oraș pe care scrie “Etichetează-ne în pozele tale și-ți vom adăuga pozele în galeria noatră foto”, poate determina mulți oameni să dea share experienței lor din destinația ta. Un exemplu eficient de promovare vine din partea muzeelor. Deși, de obiei, nu prea ai voie să faci poze în incinta lor, există muzee care au cabine foto care permit vizitatorilor să se fotografieze în cele mai atractive zone din muzeu iar pozele să fie urcate direct pe Facebook.

Ajută-i pe turiști să afle care sunt experiențele de nișă/exclusiviste din destinația ta

Mizează în marketingul tău online pe acele experiențe care fac ca destinația ta să rămână în memoria turiștilor. Cele mai apreciate experiențe turistice nu sunt tot timpul cele mai cunoscute. Toată lumea știe despre Podul Minciunilor sau Muzeul Satului din Sibiu dar nu oricine îți poate spune unde poți savura mâncare fusion făcută cu ingrediente tradiționale din Ardeal. Nu te axa doar pe experiențele evidente din orașul tău, marketizează și experiențele unice și de nișă! Cu siguranță ele există în fiecare destinație, trebuie doar să le exploatezi corect.

După un articol original scris de Junvi Ola.