Cum folosești influencer-marketing-ul pentru a-ți promova destinația

Cum folosești influencer-marketing-ul pentru a-ți promova destinația

Ritmul în care evoluează metodele de promovare și de influențare a deciziei de cumpărare a consumatorilor din turism e destul de amețitor. Însă asta nu e un motiv bun să nu încerci tot ce poate crea impact și atrage cât mai mulți oameni în destinația ta. Iar ceea ce creează impact în prezent e influencer marketing-ul – un tip de marketing care pune accent pe acei oameni cu influență online care duc mesajul brandului tău către un public mai larg.
E posibil ca într-o anumită măsură să faci asta deja fără să o conștientizezi. Am adunat pentru tine câteva sfaturi de la oameni care folosesc influencerii pentru a-și promova destinațiile, ca să știi la ce să te aștepți și ce greșeli să eviți.

Untitled design (100)

Cum obții vizibilitate pentru destinația ta lucrând cu influencerii?

 

1. Alege influencer-ul potrivit

În zilele noastre, un influencer poate fi orice: unii sunt bloggeri, unii sunt foarte activi doar pe o anumită rețea socială (Facebook, YouTube, Instagram), alții pe mai multe. Indiferent de platforma pe care activează, un lucru rămâne la fel: influencer-ul potrivit pentru destinația ta este acela a cărui audiență este valoroasă și relevantă pentru experiențele pe care ea le oferă.

2. Engagement-ul este mult mai important ca mărimea audienței

Ca regulă generală, caută acei influenceri care au cam 5-10% engagement la postările lor și care și-au construit audiența organic. De multe ori, o persoană care are 10.000 de urmăritori dar a fost aleasă cu cap va genera rezultate mai bune decât una cu 1.000.000 de următori.

3. Atunci când un influencer documentează o excursie în destinația ta, gestioneaz-o ca pe orice altă campanie de marketing

Orice va vedea sau va face în destinația ta acel influencer este o ocazie ca el să creeze conținut. Conținut care va fi foarte relevant pentru tine și care va rămâne, îl vei putea share-ui și folosi pentru a te promova. În același timp, ia în considerare că el va avea nevoie de timp pentru a-ți livra acel conținut. Planifică itinerariul și activitățile la care va lua parte cu câteva săptămâni înainte, pentru a te asigura că nu apar probleme și că experiențele pe care i le pregătești sunt relevante pentru conținutul pe care el îl poate crea.

4. Gândește-te la modalități prin care puteți păstra colaborarea și după vizita în destinația ta

Dacă experiența lor a fost una plăcută, sau chiar extraordinară, influencerii pot deveni adevărați ambasadori ai destinației tale, ar fi păcat să nu menții relația caldă pentru a-i putea implica în proiecte viitoare.

foto

Ar trebui să plătesc un influencer să scrie despre destinația mea?

Da. Întotdeauna ar trebui să compensezi efortul și timpul pe care un influencer le-a depus pentru a te ajuta să obții vizibilitate, deoarece în zilele noastre pentru mulți dintre ei ăsta e un full-time job, din asta trăiesc. De asemenea, trebuie să iei în considerare faptul că audiența lor a fost construită în timp și cu efort, și să compari cu cât timp ți-ar lua ție să ajungi la acea audiență pe alte căi. Cel mai probabil costurile tale vor include deplasarea, cazarea, serviciile pe care i le vei pune la dispoziție, plus un comision pentru articolele, postările și fotografiile pe care le va crea.
E foarte important ca de la bun început comunicarea să fie cinstită și transparentă, iar tu să te asiguri că bugetul pe care îl ai la dispoziție e suficient pentru toate costurile pe care o campanie de influencer le presupune.

avoid

Ce ar trebui să evit atunci când lucrez cu influencerii?

 

1. Nu trimite comunicate de presă în masă unor influenceri pe care nu-i cunoști

Bloggerii buni nu își scriu articolele după un comunicat de presă, ci din experiențe personale. Trimite-le un email personalizat, prezintă-te pe tine, destinația ta, și începe să creezi o relație unu la unu.

2. Nu te simți presat să lucrezi cu un influencer doar pentru că el îți propune asta

Tu singur ești cel care stabilește dacă tipul de conținut, calitatea și mărimea audienței lui sunt potrivite pentru tine. Setează-ți niște standarde pentru ceea ce dorești să reprezinte destinația ta și ține-te de ele.

3. Nu rata momentul!

Asigură-te că cei care se ocupă de paginile tale de Social Media profită la maximum de moment atunci când ai un influencer care îți vizitează destinația. Ai muncit pentru a stabili un itinerariu, a organiza experiențele de care va avea parte, ar fi păcat să nu profiți la maximum de engagementul pe care îl poți genera interacționând cu el prin intermediul propriilor tale pagini. O idee bună ar fi să își programezi în buget și niște promovări plătite pe Facebook, pentru a obține o vizibilitate cât mai mare.
În timp, folosind aceste sugestii și adaptându-le la nevoile și capacitățile organizației tale, vei crea și menține o rețea de bloggeri și influenceri care îți vor face destinația mai cunoscută și mai atractivă.

Sursă articol.