Cum te ajută o aplicație mobilă să ții publicul de teatru aproape în perioada crizei

Epidemia de COVID-19 continuă să afecteze zi de zi noi industrii. Industria evenimentelor a fost una dintre primele afectate. Înainte de a restrânge sau interzice total activitatea multor business-uri din turism și HORECA, evenimentele au fost printre primele interzise, în majoritatea țărilor. Fiind printre primii afectați, profesioniștii din teatru au fost și printre primii care s-au adaptat și au început streaming-ul și alte activități online cu mult timp înaintea altor operatori culturali.

Am adunat mai jos câteva idei de lucruri pe care le poți face în această perioadă prin intermediul aplicației și website-ului tău astfel încât tot acest timp să nu fie pierdut, pentru tine și colegii tăi. Ne-am inspirat din activitatea unuia dintre teatrele care și-a construit aplicația pe platforma Eventya, Teatrul Gong Sibiu, și care este pentru noi un exemplu de bune practici în promovarea online și offline.

 

 

Găsește medii noi prin care să te exprimi

La fel ca toate instituțiile de teatru, cu siguranță și tu deții arhiva tuturor spectacolelor puse în scenă până acum și probabil ai început deja să faci online streaming cu aceste înregistrări. Însă aceasta e doar o soluție de moment, nu o strategie pe termen lung. Și trebuie să punem la socoteală și concurența acerbă din mediul online, unde în fiecare seară publicul are de ales între nenumărate inițiative de acest tip.

Teatrul Gong a folosit această perioadă pentru a dezvolta, cu ajutorul aplicației mobile, un podcast de povești pentru copii, ”Povești Șoptite”. Nu doar că mijloacele tehnice necesare producției unui podcast sunt foarte la îndemână dar acesta este un proiect în sine, nu doar o soluție de moment, și poate fi continuat cu succes și după trecerea acestei crize.

 

 

Continuă să comunici cu publicul tău

În fiecare zi se întâmplă ceva nou și unele dintre aceste lucruri au impact și asupra activității tale. Ca să le anunți către un public mai țintit și cu adevărat interesat de activitatea ta, creează articole în aplicație legat de fiecare din aceste informații. Apoi, trimite notificări push care să ducă spre respectivele articole.

Când întrerupi, când reiei activitatea, dacă demarezi acțiuni de voluntariat, dacă ai mici succese sau greutăți, orice ți se pare relevant pentru publicul tău poți comunica prin cel mai puternic mod de comunicare pe care orice aplicație o poate oferi: notificările push.

 

 

Scoate în evidență tot ce faci în această perioadă

Modifică homepage-ul aplicației și al website-ului astfel încât ele să includă doar informații relevante pentru această perioadă. Spectacolele amânate sau anulate nu ar mai trebui scoase în evidență, ci mai bine concentrează-te pe ce faci concret în această perioadă.

Pe lângă podcast-ul de povești, cei de la Teatrul Gong postează săptâmânal tutoriale video în care cei mici învață să-și construiască propriile jucării și marionete. Acest lucru este semnalizat foarte bine, direct în homepage-ul aplicației, și îi direcționează pe utilizatori către pagina lor de facebook.

 

 

Vorbește cu suflet despre personalitățile pe care oamenii le îndrăgesc

Nu îți spunem să postezi echipa teatrului pe site și în aplicație. Știm că te-ai gândit deja la asta și că probabil ai și făcut-o. Dar e un moment în care poți acorda o atenție sporită acestui aspect. Spune-le povestea, scoate-le în evidență realizările și ajută publicul să cunoască oamenii din spatele ”măștilor” cu ajutorul unor articole extinse. 

De regulă, prezentările ”organigramelor” de pe site-urile instituțiilor de teatru arată ca niște CV-uri seci. În paginile de tip ”articol” din aplicațiile Eventya poți insera fotografii, video, grafică de orice fel. Acesta nu e un conținut cu utilitate imediată, dar în timp aceste texte sau chiar link-uri de prezentare îți vor fi de folos în comunicările viitoare. Iar colegii tăi cu siguranță vor aprecia.

 

 

Extra Tip

Pentru a profita la maxim de toate ideile de generare de conținut de mai sus, asigură-te că dai un refresh și canalelor tale de social media. Mai mult decât a fi mai activ decât de obicei, ia-ți un răgaz de timp și parcurge secțiunile de setări și de ”About” de pe toate paginile tale. Asigură-te că toate informațiile sunt la zi, că descrierile și datele de contact sunt relevante și au legătură cu realitatea și, dacă e cazul, înlocuiește fotografiile și grafica cu unele cât mai actuale.

 

E o perioadă plină de provocări, iar viitorul este unul greu de anticipat. Dar tot ceea ce facem acum pentru a oferi alinare și divertisment publicului nostru se va întoarce către noi atunci când lucrurile se vor îndrepta. Asigură-te că folosești la capacitatea maximă toate canalele de comunicare și că-ți crești în această perioadă o audiență de teatru vie și implicată. Rezultatele se vor vedea atunci când vei începe din nou să vinzi bilete.

Spor la treabă și ai grijă de tine și de colegii tăi!