FITS App – Am făcut aplicația mobilă a celui mai spectaculos festival de teatru din România!

FITS – Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu este unul dintre cele mai longevive și spectaculoase evenimente din România și chiar din Europa. După un 2020 în care datorită pandemiei festivalul s-a desfășurat doar online, ediția din 2021 a festivalului a reunit peste 600 de evenimente fizice și 100 online, fiind una dintre cele mai complexe ediții de până acum.

În acest an, organizatorii au decis să îmbogățească experiența participanților oferindu-le o aplicație mobilă gratuită prin intermediul căreia aceștia au putut să navigheze cu ușurință prin programul extrem de complex, să cumpere bilete și să afle în timp real toate modificările și informațiile relevante pentru ei.

Suntem extrem de bucuroși că am putut face parte din experiența ”digitală” a acestui eveniment renumit și că pe parcursul celor 10 zile de festival o mulțime de participanți au folosit-o pentru a se bucura de spectacole și de toate celelalte activități.

Peste 2000 de instalări în primele 5 zile de festival

La doar câteva zile de la debutul festivalului aplicația fusese deja instalată de peste 2000 de utilizatori. Peste 25000 de accesări ale aplicației și un timp de utilizare mediu de peste 3:50/accesare ne-au dat de înțeles că oamenii au apreciat informația găsită în app și au petrecut relativ mult timp citind informațiile din app sau adăugându-și evenimentele favorite în propriul calendar.

Calendarul festivalului – cea mai simplă metodă de a naviga prin programul ”gigantic” al acestui eveniment

Programul FITS nu este format doar din spectacole de teatru, el fiind un eveniment complex ce reunește specialiști din domeniul artelor vizuale din întreaga lume. Având multe dimensiuni (indoor/outdoor/online, teatru/dans/circ, conferințe/prezentări/colaborare academică) programul devine un colos greu de urmărit. Calendarul integrat în aplicația construită de Eventya a permis utilizatorilor să filtreze printre tipurile de evenimente organizate pe zile și odată găsit evenimentul dorit să aibă la îndemână butoanele de acțiune: navigarea pe hartă către locație sau link-ul de cumpărare bilete.

Butonul de bilete online cât mai la îndemână, pentru o conversie ridicată

Informația acționabilă și butoanele de Call To Action potrivite pot face diferența dintre o conversie bună și una acceptabilă. În cazul vânzărilor de bilete este foarte simplu de urmărit, prin intermediul tool-urilor de Analytics, de unde au venit cei mai mulți cumpărători. În cazul aplicației FITS, pe fiecare eveniment poți găsi link-ul pentru a achiziționa bilete pentru spectacolul respectiv, fapt ce poate grăbi decizia de cumpărare.

Cel mai ”viu” tool al oricărei aplicații mobile: notificările în timp real

La orice festival, organizatorii se lovesc de această problemă: ar dori să comunice anumite informații urgente sau sensibile participanților, pentru a evita neplăceri, a anunța schimbări de program de ultim moment sau pentru a le atrage atenția atunci când urmează să se întâmple ceva cu adevărat spectaculos, ce nu trebuie ratat.

Prin intermediul notificărilor push, FITS a trimis utilizatorilor recomandări zilnice cu cele mai interesante evenimente din ziua respectivă, atenționări legate de modificarea programelor spectacolelor outdoor din cauza vremii sau chiar un mesaj final, de mulțumire față de toți participanții.

Homepage actualizat zilnic cu noutăți

Un element foarte important pentru ca utilizatorii să simtă că app-ul este actualizat continuu este felul în care arată homepage-ul aplicației. Dacă acesta este updatat constant oamenii vor ști că app-ul este la zi și că se pot baza cu adevărat pe informațiile găsite acolo. Homepage-ul aplicației FITS a fost actualizat zilnic cu fotografii fresh, din zilele anterioare și cu cele mai interesante evenimente ale fiecărei zile.

Promovarea offline, pentru a aduce oamenii în online

Prin intermediul flyerelor de promovare a aplicației plasate în puncte cheie sau împărțite de voluntarii festivalului și prin intermediul sticker-elor oamenii au putut afla de existența aplicației. Bineînțeles, organizatorii au folosit și toate celelalte canale de comunicare digitală pentru ca un număr cât mai mare de oameni să afle că pot descărca aplicația gratuit din Google Play și App Store.

Orice app pe care îl realizăm pentru clienții noștri care ajunge în mâinile multor oameni și îi ajută cu adevărat într-un anumit context este pentru noi un motiv de bucurie și suntem fericiți că am putut contribui la experiența pe care o oferă acest festival de teatru impresionant!