Târgoviște City, aplicația care ajută locuitorii din Târgoviște să comunice Primăriei problemele orașului

La începutul anului 2020 orașul Târgoviște (pop. 80.000 locuitori) a făcut un pas important spre digitalizarea comunicării cu cetățenii prin lansarea Târgoviște City App, construită pe platforma Eventya. Adresându-se în egală măsură turiștilor și localnicilor, aplicația este atât un instrument de descoperire a atracțiilor orașului cât și unul prin care cetățenii pot trimite Primăriei problemele cu care se confruntă.

 

 

Lansată cu doar câteva luni înainte de izbucnirea pandemiei, aplicația include una dintre funcționalitățile care poate conferi unui oraș titulatura de Smart City: Raportări Incidente. Prin intermediul acestui modul inclus în aplicație cetățenii pot raporta orice problemă din spațiul public, pot atașa fotografii și pot localiza pe hartă exact locul în care s-a petrecut incidentul.

Sesizarea lor ajunge direct la departamentul responsabil din Primărie, în timp real, fără a mai fi necesară depunerea unei sesizări scrise. La fel ca sesizările trimise în scris, și cele din aplicație primesc un număr de ordine și au un termen limitat de soluționare. Astfel, se elimină cel puțin un drum la Primărie pentru oricine dorește să își exercite acest drept sau să își facă datoria civică – un lucru important în aceste vremuri în care limitarea circulației în locuri publice este extrem de importantă în combaterea răspândirii virusului.

De la lansarea aplicației și până în prezent târgoviștenii au trimis în jur de 800 de sesizări prin Târgoviște City App. Probleme ce altfel ar fi fost trecute cu vederea au fost astfel făcute cunoscute Primăriei și rezolvate în timp foarte scurt, crescând satisfacția cetățenilor care au putut vedea că sesizările lor chiar primesc o rezolvare. Comunicarea bidirecțională din interiorul acestui modul permite reprezentanților Primăriei să trimită un răspuns personalizat cetățenilor, iar cetățenilor le permite să reacționeze la răspunsul primit, oferind astfel experiența unui dialog real cu autoritățile.

 

 

Din cei peste 5000 de utilizatori actuali ai aplicației, aproximativ jumătate sunt localnici, iar cealaltă jumătate turiști. Pentru cei aflați în trecere prin oraș, aplicația constituie un veritabil ghid turistic și de petrecere a timpului liber. Pe lângă povestea principalelor obiective turistice, istoria orașului și toate activitățile și locurile ce pot fi vizitate în împrejurimi, în aplicație utilizatorii vor găsi și calendarul evenimentelor culturale, sportive, sau de alt tip (atunci când acestea vor fi din nou posibile). Tot ceea ce ar putea avea nevoie un turist să afle, de la cumpărături la locuri de joacă, săli de sport, sau informații despre trafic și transport, toate pot fi găsite în meniul foarte cuprinzător al aplicației.

 

 

Unul dintre cele mai importante atu-uri pentru orice aplicație, notificările push au, în cazul aplicațiilor de tip smart-city, o utilitate deosebită. Primăria Târgoviște trimite constant notificările către utilizatori legat de toate noutățile și proiectele importante pentru oraș. Utilizatorii primesc mesaje scurte de informare direct pe ecranul telefonului și apoi pot intra în app pentru a citi informații mai detaliate.

O astfel de comunicare asigură nu doar mai multă transparență, ci și crește încrederea locuitorilor orașului în autorități. Dintre notificările trimise în ultimele două luni cele mai accesate au fost cele referitoare la măsurile de siguranță impuse de pandemie. Este cu siguranță îmbucurător ca cetățenii să se informeze direct de la autoritățile competente, în orice situație, iar o aplicație de acest tip face acest lucru mai accesibil și mai ușor de realizat.

Leave a Reply: