Interviu cu Alex Filip, inițiatorul proiectului, despre Bucharest Tourist Card la o lună de la lansare.

Bucharest Tourist Card a fost lansat pe 24 septembrie 2018 sub motto-ul „Your best way to #enjoybucharest”. Am scris despre asta în articolul Bucurați-vă de #Bucuresti!

Fiind o inițiativă Eventur Group cu suport Eventya, am fost curioși să aflăm câteva detalii și rezultate obținute la o lună de la lansare.

Orice aplicație a platformei Eventya poate activa modulului pentru dezvoltarea unui card turistic, iar Bucharest Tourist Card poate fi un exemplu de bună practică, un punct de pornire pentru un OMD care își dorește implementarea unui proiect similar. Luați aminte de sfaturile lui Alex Filip și ale echipei Eventur:

Cum arată Bucharest Tourist Card la o lună de la lansare ? 

A.F.:Ținând cont că este o ediție pilot, nu ne concentrăm neapărat pe vânzarea de carduri, ci pe creșterea și maturizarea produsului. Focus-ul nostru în momentul de față este sa lărgim lista de parteneri și să inserăm sub o forma sau alta și componenta de transport în comun.

Câți vizitatori și locuitori s-au bucurat de beneficiile cardului?

A.F.:S-au tipărit 1000 de carduri,  dintre care 200 au fost date la un partener spre re-vânzare iar alte 200 au fost folosite în diferite acțiuni de marketing.

Cardul funcționează împreună cu Bucharest City App. Ce impact a avut lansarea cardului asupra aplicației? 

A.F.:Cu siguranță a crescut numărul de utilizatori (unici și activi), însă nu a fost o creștere spectaculoasă. Avem totuși așteptări mai îndrăznețe pentru anul ce vine.

Cât de dificilă a fost implementarea modulului Bucharest Tourist Card în aplicația Bucharest City App? Cât a durat?

A.F.:Nu a fost deloc greu fiindcă am știut clar de la început mecanismul și am căutat o implementare cât mai simplificata. Tehnic dezvoltarea cred ca a durat vreo 3 luni de zile, de la prima discuție până la relansare. Aici un mare merit îl are și echipa Eventya fără de care nu am fi putut face acest pas.

Cum funcționează colaborarea cu partenerii? 

A.F.:Fiindcă este încă un proiect pilot, conversiile în locații sunt sigur că se întâmplă destul de izolat. Eu știu sigur că am folosit personal cardul în două locații, ca experiment, și a funcționat totul bine. Chiar pot spune ca am economisit vreo 150 de lei de pe notele de plata.

Care a fost cea mai de succes colaborare?

A.F.:Locațiile din zona HoReCa au fost foarte deschise la propunerea noastră, însă cele mai generoase reduceri le-au oferit muzeele. Kitsch Museum oferă de exemplu 33% reducere, adică un turist plătește 20 lei taxă de acces, în loc de 30 lei. Eu zic ca e un „saving” mai mult decât decent.

Cât de lung e drumul de la idee până la implementarea efectivă a proiectului? 

A.F.:Ce am făcut până acum a fost „easy stuff”. Chiar nu e deloc complicat ce am realizat până-n acest punct. Complicat va deveni când vom integra, sperăm, și componenta de transport fiindcă atunci nu vom mai depinde doar de noi.

Care a fost cea mai bună experiență și cea mai rea impresia a oaspeților de până acum?

A.F.:Cea mai buna e că într-adevăr reușesc să își îmbunătățească experiența din capitală folosindu-se de Bucharest City App & Tourist Card. Am avut o singura situație mai aiurea, într-un restaurant din Centrul Vechi unde ospătarii nu au recunoscut cardul și nu au aplicat reducerea chiar dacă locația este partenera cardului. Totuși, chiar dacă ne informăm constant partenerii de toate update-urile noastre, e abia o lună de la lansare, deci va mai trece puțin timp până se vor obișnui toți cu produsul.

Cât de bine funcționează suportul tehnic online?

A.F.: Noi chiar suntem deschiși să oferim suport turiștilor străini, dar până acum se pare că se descurcă de minune prin oraș și fără ajutorul nostru. 🙂

Ce surprize pregătiți pe viitor pentru oaspeții dar și locuitorii capitalei?

A.F.: Știm sigur ca anul viitor vom avea peste 100 de parteneri. În plus, vom adăuga un cod de bare și vom încerca să integrăm un sistem de tracking. De asemenea, avem o discuție deschisă cu STBSA și METROREX pentru integrarea transportului în comun în acest card. Dacă vom reuși acest lucru, și depinde mai multe de ei decât de noi, atunci chiar vom putea spune că vom avea un card la fel de performant ca cel din multe orașe europene.

Sfaturi utile pentru orice DMO care dorește să implementeze cardul turistic în destinație?

A.F.:Eu m-aș bucura să existe astfel de carduri turistice în toate destinațiile cheie din România. Cred însă că poate fi realizat fie de o firma cu conexiuni bune în mediul public-privat, fie de o autoritate locală dispusă să aibă o echipă specială pentru un asemenea proiect.

Cine a dezvoltat identitatea vizuală și strategia de promovare?

A.F.: Ca de obicei, pe branding lucrăm cu Silviana Toader. Ea ne-a dezvoltat identitatea vizuală de care suntem foarte încântați. Strategia de promovare a fost gândită de mine și Dragoș Asaftei, noi fiind la bază oameni de marketing.

Cum și unde promovați în primul rând Bucharest Tourist Card and City App?

A.F.: Bucharest City App se promovează de la sine în acest moment, iar Bucharest Tourist Card îl promovăm mai ales prin câteva campanii de Google Adwords. Împreună, cele doua produse le promovam constant pe pagina de Facebook care are 16.000 de fani, dintre care 25% străini. Pentru anul viitor planificăm și câteva acțiuni punctuale.

Obiectivele cel mai apreciate de turiștii care au folosit card-ul?

A.F.: Aș  spune că muzeele care sunt ceva mai diferite de ce găsești în alte orașe: Kitsch Museum, Museum of Senses, Muzeul Hărților.

Care este obiectivul preferat de echipa Eventur în București?

A.F.: Ateneul Român, atât pe interior, cât și pe exterior.

Surse:

Leave a Reply: