Pentru o aplicație mobilă, campania reușită se traduce prin numărul de instalări generate în urma unei postări social media. Vă prezentăm bunele practici ale campaniilor de promovare online Sibiu City App.
Fără afaceri, doar plăcere!
Facebook, Twitter, Instagram, Reddit, Linkedin, Pinterest și altele sunt mediul în care utilizatorii caută socializarea! Aceasta este ideea de bază a unei campanii social media. Imagini frumoase, mesaje care să inspire, în care se regăsesc, asta caută oamenii în momentele de deconectare de la realitatea cotidiană. Se recomandă evitarea mesajelor comerciale, a logourilor, a imaginilor „business”. Succesul se bazează pe fotografii de calitate, consecvență și #hashtaguri eficiente sau pe flerul responsabilului social media. Noi am învățat în primul rând din experiența pe care v-o împărtășim și vă prezentăm cele mai reușite campanii de promovare Sibiu City App.
1. Un video face cât o mie de reacții
Dacă o imagine face cât o mie de cuvinte, un video face cât o mie de reacții. Mesajele dinamice sunt, de obicei, mai apreciate. Știrea noului modul de raportări și incidente ale Primăriei Municipiului Sibiu, anunțată la ProTv, a generat 38 de distribuiri și cca. 110 instalări ale aplicației Sibiu City App și a contribuit la cele peste 400 de raportări de incidente din luna februarie. Campania Facebook Add a acestei postări a costat în total 30 de ron.
2. Părerea altora contează
Indiferent dacă este un articol de blog, o postare sau un review, o părere personală este mult mai credibilă decât un mesaj bine gândit. Chiar dacă nu se bazează pe documentare, opiniile subiective, în special a influencerilor au un impact considerabil. Postarea articolului „31 de zile de vacanță: altfel de Sibiu. Incursiune gastronomică.”, în care Oana Vasiliu împărtășește experiențele ei culinare a fost distribuit de peste 70 de ori și a generat aproximativ 30 de instalări.
3. Pulsul evenimentelor
Sibiul este orașul evenimentelor, în consecință aplicația trebuie să țină pasul cu actualizarea și promovarea lor în funcție de trenduri. Bineînțeles că nivelul de atracție al evenimentului este direct proproțional cu reacțiile la postările despre acesta. După cum demonstrează și rezultatele, o postare nimerită, fără buget, poate ajunge la un reach organic mai mare decât o postare cu campanie plătită.
„FITS si cel mai iubit loc de pe pământ” este aparent o postare banală, dar ea s-a întâmplat într-un moment potrivit, în dimineața când lumea se pregătea de atmosfera săptămânii în care orașul devine un mare spațiu de joc.
De multe ori o postare în social media îi ajută pe cei interesați să găsească în aplicație un instrument util de informare despre evenimentele în curs. Asta presupune timp și efort investit în actualizarea permanentă și selectarea unor imagini atractive și sugestive. Postarea evenimentului Focus in the Park a generat 65 de instalări.
4. A state of mind
Variabilele matematice de care depinde succesul postărilor devin simple în fața complexității psihologiei umane. Un mesaj poate avea succes pentru că se identifică cu starea de spirit la un moment dat a utilizatorilor. Poate avea legătură cu anotimpul, cu un eveniment sau un trend actual. Nu uitați, obiectivele emblematice asociate cu destinația sunt apreciate atât de locuitori cât și de vizitatorii cărora le reamintesc de vacanța petrecută aici.
5. Omul potrivit la locul potrivit
Corina Oltean este coordonatorul departamentului de marketing, responsabil social media Sibiu City APP și cea care investește timp în documentare pentru a face, la rândul ei, o postare „nimerită”. Munca ei presupune căutarea zilnică după cuvinte cheie pentru a identifica cele mai noi articole despre Sibiu. Caută hashtagurile potrivite pentru fiecare postare instagram care să contribuie la creșterea numărului de interacțiuni. Urmărește influencerii orașului și este în temă cu tot ce mișcă, dar nu în ultimul rând este o persoană dedicată, care are talentul de a atrage prin postările ei oamenii într-o poveste și de a transmite emoții prin imagini și cuvinte.
Concluziile le-a formulat Corina: „Postările nu pot fi automatizate, ele trebuie să fie contextuale și lansate în momentele potrivite. Trebuie să fii prezent, reactiv și optimist ”.