De ce să combini evenimentele cu atracțiile turistice

De ce să combini evenimentele cu atracțiile turistice

Orice atracție turistică este un eveniment în sine și o sărbătoare pentru simțuri. Vezi lucruri pe care nu le-ai mai văzut niciodată, auzi o limbă străină desfășurându-se în toată splendoarea ei, intri în contact și vorbești cu oamenii locului, încerci mâncarea și băuturile lor tradiționale. Pe scurt, în orice loc nou în care te afli, cunoști Planeta dintr-o perspectivă nouă, modelată de propria ta sensibilitate și experiență de viață.

În același timp, orice eveniment bine gândit atrage turiști și se transformă la rândul lui, inevitabil, într-o atracție turistică în sine. De aceea, putem spune că, în urma unei selecții naturale, o atracție turistică își stabilește propriile evenimente și un eveniment reușit își alege cu grijă propriile atracții turistice. Pentru ca această relație să dureze, evenimentul și obiectivul turistic trebuie să împărtășească aceleași afinități pentru un anumit tip de atmosferă.

 
De exemplu, binecunoscutul concert Pink Floyd de la Pompei se mulează la perfecție pe spiritul și istoria locului și face vizita la ruine și mai memorabilă. 
 
În 1971, Pink Floyd concerta la Pompei, situl arheologic din sudul Italiei. În urma reprezentaţiei rezultând un album şi un film video, după patru zile de filmări. 

Analizând instrumentele de promovare ale unei destinații turistice observăm că evenimentele dintr-o anumită zonă turistică pot fi, de multe ori, factorii care fac diferența, influențând deciziile în alegerea unui loc nou de vizitat. Acest lucru nu ne miră, pentru că orice platformă online care afișează evenimentele dintr-o anumită destinație turistică prezintă destinația respectivă ca pe un loc în care există o activitate culturală intensă și în care se întâmplă multe lucruri interesante.   

 
Un eveniment reușit, organizat în raza de acțiune a unei atracții turistice este o adevărată campanie de imagine pentru acea atracție turistică. Pentru că atunci când oamenii trăiesc într-un loc o experiență plăcută, faima și popularitatea acelui loc va crește progresiv, de la an la an, în mentalul colectiv. De aceea, odată stabilită această legătură culturală și estetică între un eveniment și o destinație turistică, cei care vor ieși în câștig nu vor fi doar organizatorii evenimentului, prin punerea în vânzare a biletelor care asigură accesul la evenimentul cu pricina. Cea care va avea cel mai mult de câștigat va fi economia țării sau a orașului respectiv, care promovează acea destinație turistică.
 
Mai mult decât atât, politica evenimentelor dintr-un cadru turistic mai înseamnă și fidelizarea unui anumit public. Prin prisma evenimentelor, turiștii pot afla mai multe lucruri despre cultura locală, creându-se astfel o legătură mult mai profundă între ei și locul vizitat. Datorită acestei legături, acești turiști pot reveni în același loc sau, la fel de important, pot recomanda cunoscuților această destinație care le-a oferit o experiență complexă.
 
Există, totuși, riscul ca evenimentele să acapareze și să sufoce o destinație turistică. Iată câteva motive:

• Când între eveniment și destinația turistică apar incompatibilități de stil și de atmosferă, care alterează, uneori cu brutalitate, ambianța și personalitatea atracției turistice.
• Când debitul evenimentelor este unul foarte mare și stoarce de energie atât turiștii, cât și potențialul locului în sine sau localnicii.
De preferat, să se găsească un echilibru între strategia de a cuceri turiștii și de a-i întreține cu cele mai diverse oferte de evenimente, pe de o parte, și tactica folosită în acest scop, pe de altă parte.
 

De ce este bine să combini evenimentele cu atracțiile turistice?


Din același motiv pentru care atunci când dai un party la tine acasă, nu te retragi în camera ta să te uiți la seriale după ce îi poftești pe invitați în living. Treaba ta este să le creezi contextul potrivit pentru a se simți bine. Desigur, s-ar putea să se simtă bine și fără tine, dar de ce să riști ca la următoarea petrecere să nu vină aproape nimeni?